Koncern Hella przez 9 miesięcy roku obrotowego 2014/2015 znacząco zwiększył sprzedaż i zyski.
Producent oświetlenia samochodowego odnotował siedmioprocentowy wzrost sprzedaży w porównaniu z ubiegłym rokiem (do 4218 miliardów euro). Znaczący wzrost pojawił się w trzecim kwartale roku obrotowego 2014/2015, co oznacza poprawę w porównaniu do drugiego kwartału. Spółka po raz kolejny przekroczyła średnie wyniki na globalnym rynku motoryzacyjnym. W tym samym okresie zysk operacyjny (EBIT) wzrósł o 14 procent (do 309 milionów euro), natomiast w ubiegłym roku wynosił 271 milionów euro.
Sprzedaż na rynku części zapasowych również wzrosła o 7 procent w ciągu ostatniego kwartału. W tym przypadku decydującym czynnikiem był wzrost sprzedaży hurtowej i w stacjach kontroli pojazdów w Europie Wschodniej. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku finansowego 2014/2015 Hella zwiększyła sprzedaż o 0,6 procent (do 861 milionów euro). Koncern spodziewa się dalszego wzrostu sprzedaży oraz skorygowania zysku z działalności operacyjnej w roku obrotowym 2014/2015.
0 komentarzy dodaj komentarz