Zespół Scuderia Ferrari rozpoczął nowy sezon wyścigów Formuły 1 od zdobycia 3. miejsca w Grand Prix Australii, a dwa tygodnie później zwycięstwa w Grand Prix Malezji.
Silnik bolidu zalano olejem silnikowym Shell Helix Ultra wytwarzanym z gazu ziemnego z wykorzystaniem technologii Shell PurePlus. Współpraca technologiczna Shella i Scuderia Ferrari jest jedną z najdłużej trwających i najbardziej udanych w historii Formuły 1. Dla potrzeb bolidu Scuderia Ferrari Shell opracował środki smarne zapewniające niezawodność i ochronę 1,6-litrowego silnika V6 z turbodoładowaniem.
Oleje Shell Helix Ultra wyprodukowane w technologii Shell PurePlus są wykorzystywane w samochodach wyścigowych Formuły 1 od stycznia 2015 roku. Środek smarny musi sprostać najwyższym wymaganiom: silnik bolidu ma moc ponad 600 koni mechanicznych, a turbosprężarka, która obraca się z prędkością do 2000 obrotów na sekundę, może pracować w temperaturze nawet do 1000 st. C. Dodatkowo olej musi zapewnić taki poziom ochrony, aby silnik przetrwał przynajmniej 4000 km, ponieważ zgodnie z przepisami kierowca może w sezonie wykorzystać tylko cztery jednostki napędowe. W wysokiej temperaturze, przy dużym obciążeniu silnika Formuły 1, właściwy olej silnikowy może zapewnić istotną przewagę na torze.
Technologia Shell PurePlus bazuje na procesie syntezy gazu ziemnego w ciecz (gas-to-liquid) i pozwala na otrzymanie krystalicznie czystej, syntetycznej bazy olejowej, która stanowi od 75 do 90 procent zawartości oleju silnikowego. W efekcie oleje są pozbawione praktycznie wszelkich zanieczyszczeń znajdujących się w ropie naftowej, co pozwala utrzymać najwyższe parametry eksploatacyjne silnika.
0 komentarzy dodaj komentarz