W 2014 roku sprzedaż nowych opon w Polsce sięgnęła 9,5 mln sztuk, co oznacza dwuprocentowy spadek w stosunku do 2013 roku. Jednocześnie, jak wynika z danych PZPO, polscy kierowcy zakupili aż o 11 proc. więcej opon letnich, a na słabszy wynik ogólny miał wpływ znaczący, 13-procentowy spadek w sprzedaży opon zimowych.
Większość nowych samochodów sprzedawana jest z ogumieniem letnim, a więc teoretycznie to zimowe opony powinny sprzedawać się lepiej. Tymczasem zaobserwowano odwrotną tendencję, która prawdopodobnie była efektem łagodnej zimy. Umiarkowane opady śniegu utwierdziły wielu kierowców w przekonaniu, że nie potrzebują "zimówek". Jednocześnie w serwisie Motointegrator.pl to opony zimowe cieszyły się w 2014 roku większą popularnością.
Według danych portalu Motointegrator.pl dominującymi rozmiarami opon (zarówno letnich, jak i zimowych) są 15- i 16-calowe, a ich udział w ogólnej sprzedaży wzrósł nieznacznie, bo o 2 proc. w stosunku do 2013 roku.. Od kilku lat obserwuje się wzrost udziału opon segmentu premium w ogólnej sprzedaży. Także w 2014 roku Motointegrator.pl odnotował rosnące zainteresowanie Polaków oponami z najwyższej półki.
Marki premium cieszące się największym zaufaniem polskich kierowców to Bridgestone, Continental oraz Michelin, zaś średnia cena 16-calowej opony letniej zakupionej w tym segmencie wynosi ponad 300 zł.
0 komentarzy dodaj komentarz