Firma Sogefi przedstawiła nowy moduł filtracyjny, w którym zastosowano technologię Diesel3Tech.
Wymienny moduł filtracyjny oleju napędowego z tworzywa sztucznego będzie montowany w pojazdach produkowanych na bazie platformy Renault CMF1. W opatentowanym przez Sogefi elemencie zastosowano system czystej obsługi, który polega na zintegrowaniu elementu filtrującego z nakręcaną pokrywą plastikowego korpusu, co zapewnia łatwiejszy i czystszy montaż. Istotny jest fakt, że element filtrujący nie musi być dotykany na żadnym etapie montażu. Ogranicza to ryzyko zanieczyszczenia filtra podczas serwisowania, co mogłyby doprowadzić do uszkodzenia delikatnych komponentów systemu wtrysku paliwa.
Dzięki technologii Diesel3Tech czystość paliwa sięga poziomu 97,5% i chroni system wtrysku paliwa poprzez skuteczne oddzielanie wody. Nowy moduł oferuje również inne udogodnienia, takie jak czujnik poziomu wody oraz grzałkę o mocy 250 W, która gwarantuje niezawodny rozruch nawet w najmroźniejsze dni. Korpus jest wykonany w całości z tworzywa sztucznego i w przeciwieństwie do korpusów metalowych charakteryzuje się dużo lepszą odpornością na właściwości korozyjne niektórych biopaliw. Plastikowy element filtracyjny może być po zużyciu w całości spalony, a zatem jest on znacznie bardziej przyjazny dla środowiska niż filtry zawierające elementy metalowe. Na platformie CMF1 moduł jest umieszczony obok zbiornika paliwa w celu zwiększenia bezpieczeństwa w razie wypadku.
Opatentowany przez Sogefi materiał filtrujący plisowany w jodełkę sprawia, że moduł usuwa zanieczyszczenia o rozmiarach przekraczających 4 µm. Element jest dostosowany do wymagań kolejnej generacji systemów wtrysku paliwa spełniających normę Euro 6+.
Począwszy od najnowszego silnika wysokoprężnego 1.6 dCi (montowanego w modelu 2015 Espace) moduł będzie stosowany w kolejnych wersjach aut Renault Laguna, Megane, Latitude, Fluence i Scenic, które trafią do salonów w 2016 roku. Moduł będzie również montowany we wszystkich silnikach diesla francuskiego producenta, począwszy od 1.5l dCi, aż po V6 3.0l dCi.
0 komentarzy dodaj komentarz