strona główna Wyposażenie Integracja sprzętu diagnostycznego
2015-02-06, ostatnia aktualizacja 2015-02-06 06:00

Integracja sprzętu diagnostycznego

Fot. Bosch

Fot. Bosch

Podstawą nowej propozycji Boscha dla warsztatów samochodowych jest opracowany specjalnie w tym celu tablet-notebook PC DCU 220. Można go wykorzystywać jako jednostkę sterującą do różnych testerów Boscha.

Ze względu na użytkowanie w warunkach warsztatowych urządzenie to odznacza się wysoką wytrzymałością mechaniczną, trwałością eksploatacyjną, łatwością i komfortem obsługi. Z komputerowymi jednostkami sterującymi pojazdów komunikuje się za pośrednictwem różnych przyrządów diagnostycznych Boscha. Dla wygody użytkowników łączy w sobie cechy notebooka i tabletu. Jako notebook, czyli w połączeniu z klawiaturą, umożliwia wykonywanie rozmaitych czynności biurowych (np. szybkiego wprowadzenia danych klienta, prowadzenia różnych rodzajów ewidencji, realizacji połączeń internetowych itp.). Z kolei jako tablet PC wyposażony w 11,6-calowy ekran dotykowy zapewnia poręczność oraz wygodę pracy typowo warsztatowej.

Bosch

Przełączanie z funkcji tabletu na notebook jest bardzo szybkie i łatwe. Wbudowana kamera może być wykorzystywana do dokumentowania napraw pojazdów oraz do fotografowania potrzebnych części zamiennych. Na długotrwałą, mobilną pracę urządzenia pozwala jego zasilanie za pomocą bardzo wydajnych akumulatorów litowo-jonowych, z których jeden może być ładowany podczas korzystania z drugiego. Dzięki specjalnej funkcji Hot-Swap ich błyskawicznej zamiany dokonywać można w trakcie pracy komputera.

Koncepcja modułowa

Dla kompletnej diagnostyki, profesjonalnych napraw i serwisowania jednostkę DCU 220 łączy się z przyrządami KTS 570, KTS 540, KTS Truck lub FSA 500. Urządzenia te mogą być łączone dowolnie, w kombinacjach najbardziej dogodnych dla konkretnego warsztatu.

Moduł KTS 540 w połączeniu z jednostką DCU 220 tworzy zestaw o nazwie KTS 940, przeznaczony do diagnostyki bezprzewodowej, wykorzystujący adapter USB-Bluetooth o zasięgu do 100 m. Na analogicznej zasadzie z modułu KTS 570 i komputerowej jednostki DCU 220 powstaje komplet oznaczony symbolem KTS 970.

Bosch

TPA 200 – poręczne narzędzie dodatkowe dla nowoczesnych serwisów ogumienia

Oprzyrządowanie to dostarczane jest wraz z zasilaczem, walizką, kablem uniwersalnym 4-przewodowym, przewodem OBD, zintegrowanym wymiennym adapterem IBOX, uchwytem modułu, przewodem USB. Przewody pomiarowe mają izolację w kolorze żółtym i niebieskim, przewód masowy jest czarny, końcówka pomiarowa – czerwona, a zacisk przyłączeniowy – czarny. Dodatkowe funkcję tych zestawów stanowią: multimetr jednokanałowy i oscyloskop.

KTS 940 może być wykorzystywany uniwersalnie do diagnozowania samochodów osobowych i użytkowych. Protokoły badań diagnostycznych realizowane za pomocą tego zestawu to: ISO 9141-2, linie K/L; kody błyskowe SAE-J1850 DLC (dla pojazdów GM); SAE-J1850 SPC (dla pojazdów Forda), a także CAN ISO11898 oraz ISO 15765-4 (OBD).

Przyrząd diagnostyczny TPA 200

Służy on do odczytu danych z czujników ciśnienia w oponach (system TPMS), jak również do programowania uniwersalnych czujników, np. Schrader EZ-Sensor lub Alligator Sens itp. W serwisach ogumienia przy realizacji tego rodzaju zadań stanowi więc cenne profesjonalne uzupełnienie programu ESI[tronic] i testera KTS. Do diagnozowania całego systemu TPMS w pojeździe należy stosować tester KTS 5xx/9xx itp. z odpowiednim oprogramowaniem.

Przyrządem TPA 200 nastawionym na funkcję badanie można sprawdzić wszystkie czujniki w kołach i odczytać rejestrowane przez nie ciśnienie powietrza w oponach. Inne funkcje menu służą do kontroli stanu baterii zasilającej, odczytu ID czujnika oraz do programowania czujników po wymianie opon. Korzystając z połączenia Bluetooth, można wysyłać wszelkie dane zapisane przez TPA 200 do programu TPA Startcenter albo pobierać potrzebne informacje techniczne, bądź też dokonywać aktualizacji oprogramowania sprzętowego TPA 200.



Tomasz Nowak
Product Manager/Diagnostyka Samochodowa, Robert Bosch



Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2