Podstawą nowej propozycji Boscha dla warsztatów samochodowych jest opracowany specjalnie w tym celu tablet-notebook PC DCU 220. Można go wykorzystywać jako jednostkę sterującą do różnych testerów Boscha.
Ze względu na użytkowanie w warunkach warsztatowych urządzenie to odznacza się wysoką wytrzymałością mechaniczną, trwałością eksploatacyjną, łatwością i komfortem obsługi. Z komputerowymi jednostkami sterującymi pojazdów komunikuje się za pośrednictwem różnych przyrządów diagnostycznych Boscha. Dla wygody użytkowników łączy w sobie cechy notebooka i tabletu. Jako notebook, czyli w połączeniu z klawiaturą, umożliwia wykonywanie rozmaitych czynności biurowych (np. szybkiego wprowadzenia danych klienta, prowadzenia różnych rodzajów ewidencji, realizacji połączeń internetowych itp.). Z kolei jako tablet PC wyposażony w 11,6-calowy ekran dotykowy zapewnia poręczność oraz wygodę pracy typowo warsztatowej.
Przełączanie z funkcji tabletu na notebook jest bardzo szybkie i łatwe. Wbudowana kamera może być wykorzystywana do dokumentowania napraw pojazdów oraz do fotografowania potrzebnych części zamiennych. Na długotrwałą, mobilną pracę urządzenia pozwala jego zasilanie za pomocą bardzo wydajnych akumulatorów litowo-jonowych, z których jeden może być ładowany podczas korzystania z drugiego. Dzięki specjalnej funkcji Hot-Swap ich błyskawicznej zamiany dokonywać można w trakcie pracy komputera.
Koncepcja modułowa
Dla kompletnej diagnostyki, profesjonalnych napraw i serwisowania jednostkę DCU 220 łączy się z przyrządami KTS 570, KTS 540, KTS Truck lub FSA 500. Urządzenia te mogą być łączone dowolnie, w kombinacjach najbardziej dogodnych dla konkretnego warsztatu.
Moduł KTS 540 w połączeniu z jednostką DCU 220 tworzy zestaw o nazwie KTS 940, przeznaczony do diagnostyki bezprzewodowej, wykorzystujący adapter USB-Bluetooth o zasięgu do 100 m. Na analogicznej zasadzie z modułu KTS 570 i komputerowej jednostki DCU 220 powstaje komplet oznaczony symbolem KTS 970.
TPA 200 – poręczne narzędzie dodatkowe dla nowoczesnych serwisów ogumienia |
Oprzyrządowanie to dostarczane jest wraz z zasilaczem, walizką, kablem uniwersalnym 4-przewodowym, przewodem OBD, zintegrowanym wymiennym adapterem IBOX, uchwytem modułu, przewodem USB. Przewody pomiarowe mają izolację w kolorze żółtym i niebieskim, przewód masowy jest czarny, końcówka pomiarowa – czerwona, a zacisk przyłączeniowy – czarny. Dodatkowe funkcję tych zestawów stanowią: multimetr jednokanałowy i oscyloskop.
KTS 940 może być wykorzystywany uniwersalnie do diagnozowania samochodów osobowych i użytkowych. Protokoły badań diagnostycznych realizowane za pomocą tego zestawu to: ISO 9141-2, linie K/L; kody błyskowe SAE-J1850 DLC (dla pojazdów GM); SAE-J1850 SPC (dla pojazdów Forda), a także CAN ISO11898 oraz ISO 15765-4 (OBD).
Przyrząd diagnostyczny TPA 200
Służy on do odczytu danych z czujników ciśnienia w oponach (system TPMS), jak również do programowania uniwersalnych czujników, np. Schrader EZ-Sensor lub Alligator Sens itp. W serwisach ogumienia przy realizacji tego rodzaju zadań stanowi więc cenne profesjonalne uzupełnienie programu ESI[tronic] i testera KTS. Do diagnozowania całego systemu TPMS w pojeździe należy stosować tester KTS 5xx/9xx itp. z odpowiednim oprogramowaniem.
Przyrządem TPA 200 nastawionym na funkcję badanie można sprawdzić wszystkie czujniki w kołach i odczytać rejestrowane przez nie ciśnienie powietrza w oponach. Inne funkcje menu służą do kontroli stanu baterii zasilającej, odczytu ID czujnika oraz do programowania czujników po wymianie opon. Korzystając z połączenia Bluetooth, można wysyłać wszelkie dane zapisane przez TPA 200 do programu TPA Startcenter albo pobierać potrzebne informacje techniczne, bądź też dokonywać aktualizacji oprogramowania sprzętowego TPA 200.
0 komentarzy dodaj komentarz