Pomimo nie najlepszej kondycji branży motoryzacyjnej koncern ZF Friedrichshafen AG zwiększył sprzedaż w 2014 roku do ponad 18 miliardów euro (z 16,8 miliarda euro w roku 2013).
Wyzwaniem 2014 roku była zróżnicowana kondycja poszczególnych rynków istotnych dla ZF. Trudna sytuacja gospodarcza w Brazylii oraz konflikt rosyjsko-ukraiński miały widoczny wpływ na poziom sprzedaży w regionie Ameryki Południowej i Europy Wschodniej. W Ameryce Południowej sprzedaż spadła o około jedną piątą (do poziomu 550 mln euro). Z kolei w Ameryce Północnej oraz w regionie Azji i Pacyfiku koncern zwiększył sprzedaż o około jedną piątą (do odpowiednio 3,7 mld euro i 3,6 mld euro). W Europie firma zanotowała wzrost sprzedaży o 5% (do 10,3 mld euro).
Najważniejszym zadaniem dla ZF w 2015 roku będzie finalizacja zakupu TRW Automotive. Rok 2015 to dla koncernu również ważna rocznica: 100 lat temu, 9 września 1915 roku, powstał trzon firmy – przedsiębiorstwo Zahnradfabrik GmbH zajmujące się produkcją kół zębatych i przekładni do statków powietrznych, samochodów i okrętów.
0 komentarzy dodaj komentarz