Produkowany przez firmę Bosch czujnik radarowy średniego zasięgu MRR rear pomaga kierowcom bezpiecznie zmieniać pasy ruchu.
Czujnik jest montowany z tyłu pojazdu i rozpoznaje innych uczestników ruchu znajdujących się w martwym polu. Na bazie czujnika radarowego Bosch przygotowuje także funkcję ostrzegania o ruchu poprzecznym. Będzie ona wspomagać kierowcę podczas wyjeżdżania z miejsc parkingowych prostopadłych do ulicy, gdy widoczność ogranicza parkujący obok pojazd. Funkcja o zasięgu do 50 metrów w lewą i w prawą stronę ostrzeże kierowcę o obecności pojazdów, rowerzystów i pieszych znajdujących się na ulicy, na którą wyjeżdża samochód. W razie zagrożenia kolizją system wygeneruje sygnał dźwiękowy lub optyczny.
Czujnik radarowy średniego zasięgu w wersji do montażu z przodu jest wykorzystywany przez firmę Bosch np. w układzie kontroli prędkości i odległości ACC i inteligentnym układzie hamowania awaryjnego (osobno lub razem). Od 2016 roku wyposażenie pojazdu w bazujący na kamerze lub radarze inteligentny układ hamowania awaryjnego będzie jednym z podstawowych wymogów otrzymania najwyższej noty w testach zderzeniowych Euro NCAP.
0 komentarzy dodaj komentarz