Opracowana przez firmę BASF pianka polipropylenowa Neopolen P chroni samochody zespołu WRC Hyundai Motorsport przed uderzeniem bocznym.
Neopolen P łączy niską masę z dużą zdolnością pochłaniania energii, zachowywaną w znacznym stopniu nawet po wielu zderzeniach. Ze względu na te właściwości piankę wykorzystywano wcześniej do produkcji elementów mających decydujące znaczenie dla bezpieczeństwa (takich jak okładzina kolumny kierowniczej, zderzaki, zagłówki i ochraniacze na kolana) montowanych w standardowych samochodach. Ponadto Neopolen P jest odporny na działanie chemikaliów i olejów.
Kolejną zaletą pianki, która przesądziła o jej zastosowaniu w samochodzie Hyundai i20 WRC, jest jej niezawodność w dużym zakresie temperatur. Neopolen P sprawdza się zarówno w upalnym Rajdzie Australii, jak i podczas Rajdu Szwecji, kiedy temperatura spada do minus 25°C.
Pianka Neopolen P składa się z zamkniętych komórek utworzonych z powiązanych cząstek. Cząstki te, dostarczane w postaci luźnych granulek, są przetwarzane za pomocą automatycznych agregatów spieniających w celu uzyskania wytłoczonych części o różnych kształtach i rozmiarach. Rajdowy model i20 zmodyfikowano zgodnie z wymogami federacji FIA: okna boczne zastąpiono panelami z poliwęglanu, a standardowy osprzęt do drzwi został usunięty, tak aby materiał zapewniający ochronę przed uderzeniem bocznym mógł wypełnić jak największą przestrzeń, zapewniając optymalną ochronę kierowcy i pilota.
0 komentarzy dodaj komentarz