Kto prowadzi sklep, ten w praktyce musi zaistnieć w Internecie (nie dotyczy warzywniaków osiedlowych). Szczególnie ważne jest to w przypadku hurtowni i sklepów zajmujących się sprzedażą ogólnopolską, a tak działa wiele podmiotów handlowych z branży motoryzacyjnej. Niezbędne jest jednak odpowiednie oprogramowanie.
Przykładem systemu wspomagającego sprzedaż części samochodowych jest BrightCatalog warszawskiej firmy Bright Solutions.
Części zamienne dla detalistów i dla stałych klientów
System obsługuje klientów detalicznych i hurtowych. W przypadku tych pierwszych nie jest potrzebna rejestracja w sklepie. Klient po prostu przegląda listę produktów, składa zamówienie i określa sposób płatności. Każdy produkt ma przypisane wymiary, zdjęcia i opis. Wyszukiwarka towarów, jak zapewniają autorzy aplikacji, uwzględnia fleksję języka polskiego, a nawet dopuszcza wprowadzanie nazw towarów z drobnymi błędami. System prefiksów (podpowiedzi) wspomaga wybór towaru.
Produkty są zgrupowane w kategoriach, te zaś można podzielić na nieograniczoną liczbę podkategorii. Nawigacja po drzewie kategorii jest jednym ze sposobów dotarcia do towaru. Inne metody wyszukiwania to wybór producenta lub wprowadzenie kodu SKU. Dostępne są płatności za pobraniem przy odbiorze lub online (Przelewy24, PayU, DotPay, Transferuj). System zapewnia śledzenie stanu zamówienia, a także integrację z systemami firm kurierskich, w tym drukowanie etykiet.
Z punktu widzenia zarówno sprzedawcy, jak i klienta byłoby lepiej, gdyby użytkownicy sklepu dokonywali rejestracji. Klient podczas rejestracji podaje dodatkowe dane, takie jak typy aut lub rodzaj działalności. Będzie mu wtedy łatwiej wyszukiwać towary, może też dostać rabat lub informacje o promocjach. Natomiast dla właściciela sklepu zarejestrowany użytkownik będzie wdzięcznym obiektem sprofilowanych mailingów, opartych na rodzaju działalności lub historii dotychczasowych zakupów.
Ponieważ wszystkie zamówienia są rejestrowane w bazie danych, klient ma zawsze dostęp do danych o wcześniejszych zakupach oraz stanów zamówień w trakcie realizacji. Dodatkowo ma możliwość wystawiania faktur z systemu. Przydzielona mu książka adresowa pozwala na zdefiniowanie kilku adresów dostaw.
Aplikacja wspomaga sprzedaż i dostawę
BrightCatalog może być zintegrowany z wieloma systemami ERP funkcjonującymi na rynku motoryzacyjnym (np. WF-MAG, Falcon5 lub Safo). Baza produktów dostępnych na w magazynie wraz z listą zamienników jest integrowana z obecnym systemem magazynowym. Dzięki temu dane (np. stan magazynowy, cena, rabat) są pobierane automatycznie, a zamówienia złożone przez Internet są kopiowane do systemu sprzedażowego. Natomiast dokładne specyfikacje produktów wraz ze zdjęciami znajdą się w oddzielnej bazie danych.
Producent oferuje wykonanie modułu, który połączy platformę B2B z systemami ERP dostawców. Podczas wybierania towaru przez klienta system sprawdzi, u którego dostawcy cena produktu jest najniższa, i u niego złoży zamówienie.
Inne cechy programu BrightCatalog:
Program jest w rzeczywistości klasycznym systemem sprzedaży internetowej: kategorie, podkategorie, opisy towarów, zdjęcia, rabaty, historia zakupów, sposób dostawy i faktury. Po niewielkich modyfikacjach, w tym zmianie kategorii i bazy produktów mógłby się sprawdzić w aptece lub salonie RTV. I na odwrót: wiele dostępnych na rynku systemów sprzedaży online nadaje się do hurtowni części motoryzacyjnych. Diabeł tkwi w szczegółach, a tymi są: cena, dodatkowe funkcje i możliwości integracji z innymi aplikacjami działającymi w firmie.
Oprogramowanie sklep internetowy Aplikacja sprzedaż online płatności online BrightCatalog wspomaganie sprzedaży Bright Solutions
0 komentarzy dodaj komentarz