Audi będzie pierwszym na świecie koncernem motoryzacyjnym, który zastosuje opatentowaną przez Sogefi technologię produkcji sprężyn zwojowych.
Nowe sprężyny zwojowe z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem szklanym (GFRP) mają masę o 40–70% mniejszą niż tradycyjnie stosowane sprężyny stalowe. Zastosowanie elementów z tworzywa GFRP nie ma wpływu na architekturę układu zawieszenia w samochodach osobowych i pojazdach użytkowych, a jednocześnie przekłada się na zmniejszenie wagi każdego pojazdu o 4–6 kg (w zależności od sprężyn i typu pojazdu) oraz znaczne ograniczenie masy nieresorowanej. Korzyściami z tego płynącymi są: bardziej precyzyjne prowadzenie pojazdu, mniejsze zużycie paliwa, ograniczenie emisji CO2 (do 0,5 g/km), obniżenie poziomu hałasu i drgań (NVH) oraz brak występowania korozji.
Audi zacznie stosować nowe sprężyny zwojowe w swoich modelach klasy premium już pod koniec bieżącego roku.
0 komentarzy dodaj komentarz