Czynności wstępne polegają na zdjęciu koła, odkręceniu nakrętki przegubu i wysunięciu jego zewnętrznego wielowypustu z otworu w piaście. W tym celu konieczna jest częściowa rozbiórka zawieszenia, umożliwiająca odpowiednie odchylenie lub odsunięcie zwrotnicy. Wielowypustowe połączenia przegubu z piastą przeważnie można zdemontować bez większych oporów. W przeciwnym razie odpowiednim narzędziem jest ściągacz piast S0000761 z oferty Tesam.
Podczas zdejmowania przegubu z wielowypustowej końcówki wału półosi po jego oddzieleniu od zwrotnicy z piastą, należy użyć ściągacza Tesam S0000009. Wcześniej jednak należy upewnić się, czy w danej konstrukcji nie ma sprężystych pierścieni ustalających lub zabezpieczających. Jeśli są, trzeba je zdjąć specjalnymi szczypcami. Następne czynności przedstawiono poniżej (kliknij zdjęcie, aby je powiększyć).
Po wykonaniu wymiany przegubu sposobem pokazanym na załączonych ilustracjach trzeba uzupełnić w nim zapas smaru i wymienić jego osłonę gumową, korzystając z przyrządu S0000044 lub S0000016. Wtedy pozostaje połączyć przegub z piastą koła osadzoną w zwrotnicy. Na koniec należy zmontować ponownie rozłączone części zawieszenia i (ewentualnie) układu kierowniczego, a potem dokręcić nakrętkę wielowypustowej końcówki przegubu momentem określonym przez producenta pojazdu i zabezpieczyć ją w tej pozycji przed samoczynnym odkręcaniem.
0 komentarzy dodaj komentarz