Przy okazji odbywających się piłkarskich mistrzostw świata firma Bosch przypomina o swojej obecności w Ameryce Południowej.
PKB w wysokości 1,7 bln euro daje Brazylii miejsce w pierwszej siódemce najsilniejszych gospodarek świata. Bosch swoją pierwszą brazylijską agencję otworzył w 1910 roku w Rio de Janeiro. Sześćdziesiąt lat temu powstało pierwsze biuro handlowe w Sao Paulo, co dało początek oficjalnej obecności firmy w Brazylii. Dwa lata później rozpoczęła się produkcja w pierwszej fabryce Boscha w Campinas, położonym w odległości ok. 100 km od Sao Paulo.
Obecnie Grupa Bosch ma w Brazylii osiem placówek, które reprezentują wszystkie cztery działy przedsiębiorstwa: Technikę Motoryzacyjną, Technikę Przemysłową, Dobra Użytkowe oraz Energetykę i Techniczne Wyposażenie Budynków. W 2013 roku spółka zatrudniała 8600 pracowników, którzy wypracowali na lokalnym rynku obroty w wysokości 1,3 mld euro. Kwota ta stanowi 80% całkowitych obrotów osiągniętych przez Grupę Bosch w Ameryce Łacińskiej. Firma jest obecna w sześciu innych krajach Ameryki Łacińskiej, m.in. Argentynie, Wenezueli, Chile oraz Kolumbii, i zatrudnia tam blisko 1000 pracowników.
W ciągu ostatniej dekady Bosch zainwestował w Ameryce Łacińskiej ponad 750 mln euro – głównie w Brazylii. Przedsiębiorstwo spodziewa się wzrostu popytu na produkty i usługi, które zwiększają efektywność energetyczną, obniżają emisję CO2 oraz poprawiają bezpieczeństwo. Istnieje duże prawdopodobieństwo wzrostu popytu na technikę motoryzacyjną, zwłaszcza że obecnie mniej niż jeden na czterech Brazylijczyków jest właścicielem samochodu. Ponadto w 2014 roku wprowadzono obowiązek stosowania układu ABS we wszystkich nowych samochodach produkowanych w Brazylii i Argentynie. Zdaniem Boscha stanie się to dodatkowym bodźcem dla wzrostu popytu.
Dział Bosch Security Systems jest dostawcą kamer, alarmów przeciwpożarowych oraz systemów ewakuacji, które na co dzień zapewniają milionom Brazylijczyków bezpieczeństwo podróżowania. Jeden z takich systemów stosuje metro w Sao Paulo, które jest największym miastem Ameryki Łacińskiej. Także autostrady łączące Sao Paulo i Campinas są wyposażone w systemy Boscha. Od roku 2000 prywatny operator CCR AutoBan nadzoruje 360 kilometrów autostrad i może szybko ostrzegać kierowców o zagrożeniach na trasie.
Produkty Boscha strzegą bezpieczeństwa gości także na wielu stadionach brazylijskich. Jednym z przykładów jest Arena Itaipava Fonte Nova w Salvador da Bahia. Na stadionie zainstalowanych jest 280 kamer, 500 głośników i 4000 czujek pożarowych.
Brazylijskie placówki Boscha realizują strategię, zgodnie z którą produkcja na rynek lokalny jest prowadzona lokalnie. Lokalna kadra zarządzająca ma za zadanie zagwarantować spełnienie potrzeb poszczególnych regionów. Przykładem tej strategii może być technologia FlexFuel Boscha stworzona specjalnie dla potrzeb klientów brazylijskich. Umożliwia ona zasilanie samochodów zarówno benzyną, jak i etanolem, zmieszanymi w dowolnych proporcjach. Od lat siedemdziesiątych Brazylia wspiera lokalną produkcję etanolu, co ma na celu ograniczenie importu benzyny i oleju napędowego.
Podobnie jak w innych regionach na świecie, także w Brazylii Bosch oferuje program szkoleń zawodowych, bazujący na przetestowanym w Niemczech modelu edukacji dualnej, która łączy teorię z zajęciami praktycznymi. Już w roku 1960 spółka nawiązała współpracę partnerską z państwowym programem szkoleń zawodowych SENAI (Serviço Nacional de Aprendizagem Industrial) i przyjęła pierwszych praktykantów. Szkoły techniczne w Campinas i Kurtybie, gdzie ma swoje siedziby Bosch, mają już ok. 1400 absolwentów. Każdego roku około 60 młodych ludzi rozpoczyna tam praktyki. W ciągu ostatnich dziesięciu lat Bosch zatrudnił ponad 90% swoich praktykantów.
0 komentarzy dodaj komentarz