Od 2014 roku kierowcy startujący w Mistrzostwach Świata Formuły 1 mają w bolidach nowe jednostki napędowe, które ze względu na swoją konstrukcję pracują przy większych obrotach i w wyższych temperaturach niż dotychczas.
Jednostki napędowe Formuły 1 zmieniły swoją pojemność skokową z 2,4 do 1,6-litra. Nowy silnik V6 ma także turbodoładowanie i system odzyskiwania energii (ERS).W wyniku tych zmian elementy silnika pracują na wyższych obrotach w dużo trudniejszych warunkach niż jeszcze przed rokiem.
Poza tym w sezonie 2014 podczas 19 wyścigów każdy kierowca będzie miał do dyspozycji już nie 8, a tylko 5 kompletnych silników. Zużycie każdego dodatkowego silnika poza wyznaczonym limitem wiąże się z surowymi karami. Właśnie dlatego zespół Scuderia Ferrari zwrócił się do firmy Shell z prośbą o opracowanie technologii zapewniającej ochronę przez cały okres wydłużonej żywotności silnika bez straty jego wydajności.
Wiele składników użytych do ochrony silników bolidów zespołu Scuderia Ferrari można znaleźć w produktach Shell Helix Ultra oferowanych klientom samochodów poruszających się po drogach publicznych. Od stycznia 2015 roku oleje używane w Formule 1 będą powstawały na bazie opatentowanej przez Shella technologii Shell PurePlus.
0 komentarzy dodaj komentarz