Firma Denso opracowała nowy zawór układu recyrkulacji spalin (EGR) – kluczowy element układu, którego zadaniem jest oczyszczanie spalin w autach z silnikami wysokoprężnymi.
Nowa część, będąca połączeniem zaworu przepustnicy powietrza oraz zaworu EGR, jest o połowę mniejsza od standardowych produktów tego typu oraz tańsza w produkcji, ponieważ składa się na nią mniej elementów. Jeszcze w bieżącym roku urządzenie trafi do samochodów osobowych z silnikami Diesla sprzedawanych w Europie.
Standardowo zawór przepustnicy powietrza oraz zawór EGR są montowane oddzielnie. Przepustnica powietrza reguluje masę powietrza wlotowego wpływającego do silnika, a zawór EGR określa ilość spalin kierowaną do recyrkulacji. Po połączeniu obu zaworów zmalała liczba złączy, a rozmiar elementu ograniczono o ponad połowę. Siłownik służący do otwierania i zamykania zaworu w połączeniu z czujnikiem wykrywającym jego kąt otwarcia i kąt zamknięcia montuje się zwykle zarówno dla zaworu przepustnicy powietrza, jak i dla zaworu EGR. Nowe urządzenie wymaga tylko jednego siłownika, więc jest zarazem tańsze.
0 komentarzy dodaj komentarz