W ciągu ostatnich lat sektor filtrów kabinowych był jedyną gałęzią europejskiego rynku filtrów zamiennych, której roczna stopa wzrostu utrzymywała się na poziomie ponad 10%.
Obecnie 97 spośród 100 samochodów sprzedawanych w Europie jest standardowo wyposażonych w filtr kabinowy, bez względu na to czy są wyposażone również w instalację klimatyzacyjną. Ma to bezpośredni wpływ na rynek części zamiennych. Samochody wyposażone w filtry kabinowe stanowią 85% całego europejskiego parku samochodowego, a w kolejnych latach odsetek ten ma rosnąć.
Sytuację dobrze opisują dane z jednego z największych europejskich rynków – Francji. W 2011 roku sprzedano łącznie 3,3 miliona filtrów kabinowych. Do 2013 roku liczba ta wzrosła do 4,4 miliona sztuk i spodziewany jest dalszy wzrost sprzedaży w kolejnych latach.
Firma Sogefi przewiduje, że sprzedaż filtrów na rynku części zamiennych będzie rosła znacznie bardziej dynamicznie niż sprzedaż na pierwszy montaż. Przykładowo, we Francji w 2011 roku niezależny rynek części zamiennych stanowił 42% łącznej sprzedaży filtrów kabinowych. Odsetek ten stale rośnie i zgodnie z prognozami w 2016 r. ma przekroczyć 50%.
Asortyment działu Sogefi Aftermarket obejmuje prawie 300 referencji filtrów kabinowych, z których 50 zadebiutowało w 2013 roku. Części te pokrywają w 95% zapotrzebowanie europejskiego parku samochodowego. Pod markami Fram, CoopersFiaam i Purflux firma oferuje dwa rodzaje filtrów na rynek części zamiennych. Filtry przeciwpyłkowe zatrzymują wszystkie cząstki o wielkości powyżej 40 mikronów (m.in. bakterie, pyłki i gazy spalinowe). Natomiast w filtrach z węglem aktywnym pomiędzy dwiema warstwami włókniny znajduje się warstwa węgla aktywnego zatrzymująca również zapachy.
0 komentarzy dodaj komentarz