Dunlop rozpoczyna w Europie sprzedaż opon StreetResponse2. Ogumienie jest przeznaczone do małych pojazdów.
Nowe opony są oferowane w rozmiarach 13, 14 i 15 cali i osiągają lepsze rezultaty na mokrej oraz suchej nawierzchni: zapewniają krótszą drogę hamowania i wydłużenie przebiegów o 10% w porównaniu z poprzednimi modelami.
Aby ułatwić jazdę na mokrej nawierzchni opracowano nowy kształt opony, o bardziej zaokrąglonym konturze, który skutecznie przecina warstwę wody. Zoptymalizowana rzeźba bieżnika o podwójnym, szerokim rowku obwodowym pomaga odprowadzać wodę z podłoża. Dodatkowym czynnikiem poprawiającym przyczepność są liczne nacięcia i rowki poprzeczne, których zadaniem jest usuwanie wody z bieżnika. Wszystko to pomaga zmniejszyć ryzyko akwaplanacji i skrócić drogę hamowania na mokrej nawierzchni.
Na suchej nawierzchni opona Dunlop StreetResponse2 radzi sobie dobrze za sprawą solidnego centralnego żebra, które poprawia przyczepność podczas skrętów. Konstrukcja i niewielka masa ogumienia przekładają się na niższy opór toczenia.
Opona hamuje na mokrej nawierzchni na dystansie o 6% krótszym niż starszy model (oznacza to 2 metry różnicy przy hamowaniu od prędkości 80 km/h do zatrzymania). Na suchej nawierzchni opona hamuje na dystansie o 4% krótszym niż model StreetResponse (1,5 metra przy hamowaniu ze 100 km/h do zatrzymania).
Opony StreetResponse2 uzyskały ocenę B w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni i ocenę C w zakresie oporu toczenia w ramach europejskiego systemu etykietowania ogumienia.
0 komentarzy dodaj komentarz