Podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Genewie Goodyear zaprezentował nową oponę do samochodów klasy SUV.
Ogumienie jest efektem badań nad technologiami oponiarskimi przyszłości. Koncepcyjna opona powstała na bazie standardowej opony z szerokim, centralnym rowkiem. Dzięki temu guma ma mniejszą powierzchnię styku z nawierzchnią, co zmniejsza opór toczenia i przekłada się na poprawę efektywności paliwowej oraz ograniczenie emisji dwutlenku węgla.
Zadaniem centralnego rowka jest także jeszcze bardziej efektywne usuwanie dużych ilości wody i błota spod opony podczas jazdy w deszczu. Daje to poprawę przyczepności na mokrej nawierzchni.
W odróżnieniu od wielu innych produktów koncepcyjnych, konstrukcja opony Goodyeara nie polega na złożeniu razem dwóch małych opon na jednej obręczy, lecz na stworzeniu podwójnej powierzchni styku na pojedynczym korpusie opony dla SUV-ów. W efekcie opona jest w stanie udźwignąć ciężar pojazdu, zachowując jednocześnie zalety opony o podwójnej powierzchni styku. Dodatkowa korzyść polega na tym, że usunięcie dużej ilości gumy z opony w miejscu rowka zmniejsza masę ogumienia.
Koncepcyjna opona ma ponadto podwójne komory powietrzne (po jednej na każdą stronę) połączone systemem zaworów, dzięki którym może się toczyć nawet po przebiciu jednej z komór.
0 komentarzy dodaj komentarz