Koncern PSA wybrał Grupę Sogefi jako wyłącznego dostawcę podstawowych części na pierwszy montaż do nowej serii dwulitrowych silników Blue HDi DW10F. Sogefi będzie dostarczać elementy układów oleju, paliwa, powietrza i wody. Produkty te trafią także na rynek części zamiennych.
Nowa seria silników wysokoprężnych PSA spełnienia wymagania w zakresie emisji spalin dla samochodów osobowych, które wejdą w życie we wrześniu bieżącego roku (norma dotycząca emisji spalin Euro 6). Silnik DW10F jest montowany m.in. w modelach Peugeot 308, 508, 3008, 5008, RCZ i Expert oraz Citroën C4, C5, C4 Picasso, Jumpy, DS4 i DS5. Dostępne są trzy wersje jednostki DW10F o mocy 110 kW (150 KM), 100 kW (135 KM) i 133 kW (180 KM).
W silniku DW10F po raz pierwszy wykorzystano technologię selektywnej redukcji katalitycznej SCR (Selective Catalytic Reduction), nowy system redukcji NOX oraz wprowadzono udoskonalenia w projektach pompy oleju i osuszacza wody. Wszystkie te innowacje zmniejszają zużycie paliwa i poprawiają wydajność silnika, umożliwiając jednocześnie zachowanie momentu obrotowego i ograniczenie emisji CO2.
Udział Sogefi w konstrukcji nowego silnika obejmuje zawór chłodziwa będący częścią osuszacza wody, filtr powietrza, a także moduły filtracji oleju oraz oleju napędowego. Zawór chłodziwa kontroluje trzy różne obwody w szybkiej sekwencji, zapewniając optymalne dostosowanie temperatury do temperatury roboczej silnika.
Filtr powietrza zawiera niepalne medium filtracyjne. Zastosowanie filtra wstępnego i specjalnego materiału filtracyjnego o udoskonalonej konstrukcji wewnętrznej zapewnia przedłużoną trwałość elementu nawet wtedy, gdy pojazd jest eksploatowany w bardzo zapylonym środowisku.
Moduł filtracji oleju stanowi część nowoczesnego inteligentnego układu kontroli oleju, który optymalizuje wydajność filtracji.
0 komentarzy dodaj komentarz