Przy wyborze płynu hamulcowego należy przede wszystkim kierować się wytycznymi producentów aut. Najczęściej zalecane są płyny klasy DOT-4 (wykorzystywane w większości nowych samochodów) oraz DOT-3 (stosowane głównie w pojazdach z lat 90.).
Warto pamiętać, że płyny tej samej klasy pochodzące od różnych producentów mogą mieć inne temperatury wrzenia; parametr ten jest podstawowym wyznacznikiem jakości płynu. Pod tym względem wyróżniają się sprzedawane od niedawna przez spółkę Platinum Oil (www.platinumoil.eu) płyny marki MaxMaster.
Standardowa temperatura wrzenia dla klasy DOT-3 to 205°C, natomiast płyn hamulcowy MaxMaster DOT-3 zaczyna wrzeć dopiero po przekroczeniu temperatury 220°C. Podobnie jest w przypadku klasy DOT-4: norma mówi o 230°C, a minimalna temperatura wrzenia dla płynu MaxMaster DOT-4 wynosi 260°C.
Płyn hamulcowy powinno się wymieniać po upływie 2 lat lub po przejechaniu 45 000 kilometrów.
0 komentarzy dodaj komentarz