Europejskie Stowarzyszenie Producentów Opon i Gumy opublikowało wyniki sprzedaży osiągnięte przez firmy członkowskie w roku 2013.
Po trudnym roku 2012, kiedy odnotowano dwucyfrowy spadek sprzedaży we wszystkich segmentach, w roku 2013 pojawiły się oznaki ożywienia. W Polsce w segmencie opon osobowych/dostawczych odnotowano spadek sprzedaży rzędu 5,65% w porównaniu z rokiem 2012. W przypadku opon letnich i sportowych spadek wyniósł 11,6%, a dla opon zimowych – 0,15%.
W Europie w segmencie opon dostawczych/sportowych spadek sprzedaży sięgnął 0,7%, przy czym opony letnie i sportowe zanotowały wzrost o 1,2%, a opony zimowe spadek o 4,1%. W Polsce wystąpił znaczny wzrost sprzedaży opon 4x4 (aż o 15,1%); w Europie sprzedaż takiego ogumienia miała dwukrotnie mniejszą dynamikę wzrostu (7,7%).
W europejskim segmencie samochodów ciężarowych i autobusów nastąpił 7,5% procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem poprzednim. W Polsce wzrost był większy – wyniósł 9%.
Opony Sprzedaż Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego Europejskie Stowarzyszenie Producentów Opon i Gumy
0 komentarzy dodaj komentarz