Dla lepszego spełnienia zróżnicowanych oczekiwań współczesnych użytkowników samochodów zacieśniliśmy i pogłębili techniczną współpracę z konstruktorami poszczególnych marek pojazdów.
Tak powstała nowa grupa naszych produktów, czyli oleje Professional. Są one przygotowywane do spełniania jednej normy lub grupy norm wzajemnie powiązanych, dzięki czemu wymagania tych norm można nie tylko wypełnić, ale i znacząco przewyższyć. Przy ich produkcji stosowana jest technologia podwójnej filtracji (czasem nazywanej mikrofiltracją), dzięki której czystość oleju jest na najwyższym poziomie. Są to więc środki smarne klasy Premium, przeznaczone dla najbardziej wymagających nowoczesnych konstrukcji i maksymalnie odpowiadające specyficznym wymogom konkretnych silników danego producenta samochodów.
Równocześnie jednak stale doskonalimy nasze oleje dostępne w powszechnej sprzedaży detalicznej, czyli linie EDGE i Magnatec bez adnotacji Professional. W tym przypadku celem producenta jest jak najszersze ich dostosowanie do spełniania norm różnych samochodowych marek i oznaczanych nimi modeli.
Olej EDGE Professional łatwo jest w warsztatowych warunkach odróżnić od uniwersalnych, a także od barwionych na kolor zielony olejów Magnatec Professional, gdyż zawiera on specjalny dodatek, charakterystycznie świecący w promieniach lampy UV. Jest to oznaczenie równie skuteczne jak hologram, gdy chodzi o gwarancję oryginalności i najwyższej jakości olejów Castrol. Odróżnia te produkty od wyrobów konkurencji i ewentualnych podróbek.
Oleje Professional są często rekomendowane przez producentów aut do ich konkretnych modeli. Marka Castrol jako jedyna ma rekomendację producentów aut osobowych odnoszącą się do konkretnej linii produktów, czyli gamy olejów EDGE Professional.
Poszczególne oleje z gamy Professional są też często opracowywane w tzw. co-engineeringu, polegającym na jednoczesnym projektowaniu jednostki napędowej oraz oleju przeznaczonego do jej smarowania. Kompatybilność mechanizmu i środka smarnego sprawdzana i korygowana jest wówczas wielokrotnie, zanim jeszcze samochody z takimi silnikami trafią do sprzedaży. Dzięki temu możliwe staje się "uszycie oleju na miarę silnika" oraz wymiana informacji pomiędzy obiema firmami, co pozwala na uzyskiwanie takich dodatkowych korzyści, jak np. energooszczędność silnika, zastosowanie wymian oleju w trybie LongLife czy spełnianie przez olej wymagań jakościowych na poziomie wyższym od standardowego, co potwierdza np. udana współpraca obu zainteresowanych firm w przypadku silnika Ford EcoBoost.
0 komentarzy dodaj komentarz