W styczniu 2014 roku firma Liqui Moly – niemiecki producent olejów silnikowych, dodatków do paliw i oleju oraz chemii warsztatowej – będzie obchodzić 10-lecie obecności w Polsce.
Liqui Moly jest liderem na niemieckim rynku, ale istniejąca od 1957 roku marka nie śpieszyła się z wejściem do naszego kraju i oficjalnie zadebiutowała w Polsce 14 lat po zjednoczeniu Niemiec. W 2004 roku działalność zaczęli pierwsi przedstawiciele handlowi; jednym z nich był Adam Żaczek. Spółka Inter Cars rozpoczęła dystrybucję produktów Liqui Moly nieco wcześniej – w maju 2002 roku, współpracując z ukraińskim partnerem.
Nie bez znaczenia dla rozwoju Liqui Moly w Polsce był sport samochodowy. W tym środowisku oleje i dodatki Liqui Moly szybko zdobyły uznanie.
Obecnie Liqui Moly Polska ma 40 oficjalnych dystrybutorów. Firma umacnia swoją pozycję stawiając na warsztaty niezależne. W naszym kraju 119 warsztatów działa w oparciu o umowy inwestycyjne podpisane z Liqui Moly. Wiosną 2013 roku wystartował Program Wsparcia Biznesowego Warsztatów. Mogą do niego przystąpić te punktu serwisowe, które nie tylko sprzedają produkty Liqui Moly, ale także korzystają ze specjalistycznych urządzeń dostarczanych przez firmę (takich jak służący do czyszczenia układów wtryskowych i dolotowych Jet Clean Tronic). Tych urządzeń w Polsce sprzedano już ponad 200, a od kwietnia do programu przystąpiło 31 warsztatów. W roku bieżącym zaprezentowano urządzenie ATF Exchanger przeznaczone do wymiany oleju w automatycznych skrzyniach biegów.
Prezesem Liqui Moly Polska od 10 lat jest Piotr Kasprzak.
0 komentarzy dodaj komentarz