Podczas oficjalnego spotkania z przedstawicielami koreańskich mediów firma Hyundai Motor Company zaprezentowała pierwsze szkice nowego modelu Genesis. Samochód trafi do sprzedaży w Korei jeszcze w tym roku; w innych częściach świata pojawi się w roku 2014.
Projekt auta pochłonął ponad 340 milionów euro. Cztery lata prac zaowocowały powstaniem tylnonapędowego sedana. W nowym modelu Genesis zauważymy proste i harmonijne wzornictwo z płynnymi akcentami, nowoczesny, sześciokątny grill, wyrazisty kolor, wysoką jakość materiałów i staranne wykończenie.
Pojazd wyposażono w panel sterowania Human Machine Interface (HMI), pozwalający kierowcy na łatwe rozpoznanie funkcji pojazdu i lepsze ich wykorzystanie. Symbole zostały ustandaryzowane, a przełączniki sklasyfikowane w zależności od ich funkcji, ułatwiając kontrolę nad samochodem.
Jak wykazały testy zderzeniowe, Nowy Genesis jest bardziej bezpieczny dzięki ulepszonej sztywności nadwozia. W samochodzie zwiększono odporność na wgniecenia poprzez zastosowanie dwuwarstwowej struktury przedniej części nadwozia wykonanej ze stali o wysokiej wytrzymałości wytłaczanej na gorąco. Oddzielono komorę silnika oraz ulepszono konstrukcję podłogi z przodu i z tyłu.
Bezpieczeństwo pasażerów poprawiło się dzięki zastosowaniu zaawansowanych funkcji pasów bezpieczeństwa, takich jak EFD (mechanizm nagłego napinania pasów, który mocniej trzyma pasażerów podczas wypadku) i pasów Pre-Safe z funkcją przewidywania niebezpieczeństwa.
Zmodyfikowane zawieszenie gwarantuje komfort jazdy. Lepsze rozłożenie masy auta poprawiło przyczepność, a zastosowanie elektronicznej kontroli zawieszenia (ATCC) zapewnia większą stabilność na zakrętach.
Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego (R-MDPS) po raz pierwszy użyto w modelu o zmiennym przełożeniu; zapewnia to stabilność przy wysokich prędkościach i bezpośrednie reagowanie na prędkościach niskich i średnich.
W nowym modelu Genesis zastosowano napęd na wszystkie koła (HTRAC). Zaawansowany system HTRAC elektronicznie reguluje rozdział momentu obrotowego między przednią i tylną osią w zależności od drogi i warunków jazdy, oferując większą stabilność na śliskiej nawierzchni i na zakrętach. Pozwala także kierowcy wybrać indywidualny tryb jazdy.
0 komentarzy dodaj komentarz