Wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Goodyear przez IPSOS MarketQuest pokazują, że ponad dwie trzecie osób, które kupiły opony w 2013 roku, brało pod uwagę informacje zaczerpnięte z unijnej etykiety na opony.
Aż 71% kupujących, którzy wiedzieli o etykiecie, przed dokonaniem wyboru wykorzystało zawarte w niej informacje. Ponad połowa (54%) sprzedawców opon w Europie wykorzystuje etykietę jako przydatne narzędzie przy sprzedaży.
W przypadku samochodów osobowych najważniejszym kryterium dla konsumentów jest przyczepność na mokrej nawierzchni: 52% respondentów wskazuje na ten parametr jako najważniejszy z trzech zawartych na etykiecie i branych pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Efektywność paliwowa, która wynika z obniżonego oporu toczenia, była istotna dla 47% konsumentów, a poziom hałasu zewnętrznego dla 41%.
Badanie przeprowadzono w czerwcu i lipcu bieżącego roku wśród 4200 konsumentów z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Włoch, Hiszpanii i Polski, którzy kupili opony w ostatnich sześciu miesiącach. Wyniki zaprezentowano podczas debaty w Brukseli podsumowującej rok działania systemu etykietowania.
Informacja prasowa
Portal publikuje informacje prasowe skierowane do pracujących w warsztatach samochodowych napraw oraz środowiska aftermarketu motoryzacyjnego.
0 komentarzy dodaj komentarz