strona główna Aktualności Unijna etykieta coraz ważniejsza
2013-10-21, ostatnia aktualizacja 2013-10-21 07:03

Unijna etykieta coraz ważniejsza

Fot. Goodyear

Fot. Goodyear

Wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Goodyear przez IPSOS MarketQuest  pokazują, że ponad dwie trzecie osób, które kupiły opony w 2013 roku, brało pod uwagę informacje zaczerpnięte z unijnej etykiety na opony.

Aż 71% kupujących, którzy wiedzieli o etykiecie, przed dokonaniem wyboru wykorzystało zawarte w niej informacje. Ponad połowa (54%) sprzedawców opon w Europie wykorzystuje etykietę jako przydatne narzędzie przy sprzedaży.

W przypadku samochodów osobowych najważniejszym kryterium dla konsumentów jest przyczepność na mokrej nawierzchni: 52% respondentów wskazuje na ten parametr jako najważniejszy z trzech zawartych na etykiecie i branych pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Efektywność paliwowa, która wynika z obniżonego oporu toczenia, była istotna dla 47% konsumentów, a poziom hałasu zewnętrznego dla 41%.

Badanie przeprowadzono w czerwcu i lipcu bieżącego roku wśród 4200 konsumentów z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Włoch, Hiszpanii i Polski, którzy kupili opony w ostatnich sześciu miesiącach. Wyniki zaprezentowano podczas debaty w Brukseli podsumowującej rok działania systemu etykietowania.



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2