strona główna Wydarzenia III Targi China Expo Poland
2013-09-23, ostatnia aktualizacja 2013-09-23 06:31

III Targi China Expo Poland

Stosunkowo największym powodzeniem cieszyły się towarzyszące targom konferencje poświęcone różnym aspektom polsko-chińskich interesów

Archiwum

Stosunkowo największym powodzeniem cieszyły się towarzyszące targom konferencje poświęcone różnym aspektom polsko-chińskich interesów

Części i akcesoria motoryzacyjne, chińskie jednoślady, a także elektryczne samochody obejrzało ponad 5100 zwiedzających na III Targach China Expo Poland w dniach 12–14 września. Swoją ofertę zaprezentowało ponad 200 producentów i importerów z Państwa Środka. Około połowę z nich stanowiły firmy działające w branży motoryzacyjnej.

Wydarzenie zainaugurowała uroczysta ceremonia, w której uczestniczyło wiele ważnych osobistości ze świata polityki, dyplomacji i biznesu. Znaleźli się wśród nich Wang Wengang – radca polityczny Ambasady Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce, Mao Wan Qing – prezes Chińskiej Rady Promocji Handlu Międzynarodowego miasta Taizhou oraz Tian Guofeng z Chińskiego Międzynarodowego Centrum Wymiany Technicznej i Ekonomicznej.

Polską administrację rządową i parlament reprezentowali m.in. Roman Kaczor, poseł na sejm i przewodniczący Polsko-Chińskiej Grupy Parlamentarnej oraz Danuta Sojka-Andrzejewska, która przybyła na wydarzenie w imieniu ministra gospodarki Janusza Piechocińskiego. Nie zabrakło też reprezentantów instytucji z branży motoryzacyjnej – Andrzeja Witkowskiego, prezesa Polskiego Związku Motorowego i Romana Kantorskiego, prezesa Polskiej Izby Motoryzacji.

China Expo Poland

Formuła targów zawarta w nazwie "China Expo Poland" jest zbyt ogólna dla potencjalnych wystawców i zwiedzających

Podczas otwarcia zawarto porozumienie o współpracy strategicznej między Chińską Radą Promocji Handlu Międzynarodowego miasta Taizhou a MT Polska. Ma ono na celu promowanie współpracy gospodarczej i handlowej Polski i Chin, a także zapewnienie przedsiębiorcom z tych krajów korzystnych warunków do rozwoju za granicą.

Nowością tegorocznej edycji był szczególnie rozbudowany sektor motoryzacyjny. W ofercie wystawców pojawiły się części do samochodów osobowych i dostawczych, a także rozmaite akcesoria do aut. Wśród motoryzacyjnych propozycji nie zabrakło też chińskich pojazdów; uwagę zwiedzających przyciągały skutery i auta elektryczne z Państwa Środka.

China Expo Poland

Chińskie stoiska na europejskich targach to wbrew pozorom nie handlowe stragany, lecz witryny wielkich korporacji

Targom China Expo Poland 2013 towarzyszyło wiele konferencji poświęconych różnorodnym aspektom polsko-chińskiego biznesu. W przypadku spotkań poświęconych branży motoryzacyjnej tematyka objęła m.in. homologację, specyfikę chińskiego rynku motoryzacyjnego i możliwości, jakie stwarza on dla polskich przedsiębiorców. Ogromną popularnością cieszyły się spotkania związane ze sprowadzaniem produktów z Chin, w tym konferencja "Import z Chin: jak to robić i czy wciąż warto", prowadzona przez Leszka Ślazyka – twórcę portalu chiny24.com.

China Expo Poland

Chiński, masowo produkowany samochód elektryczny? A dlaczego nie? Potencjał tej gospodarki już na to pozwala

Liczba gości na konferencjach świadczy o tym, że Polaków interesuje nie tylko oferta chińskich wystawców. Przedsiębiorcy chcą też wiedzieć, jak współpracować z dalekowschodnimi partnerami. Przez trzy dni w konferencjach wzięło udział kilka tysięcy osób.

China Expo Poland to nie tylko wydarzenie wspierające przedsiębiorczość, ale także okazja do bliższego poznania kultury Chin. Goście tegorocznej imprezy mieli okazję wziąć udział w serii spotkań na temat chińskiej medycyny naturalnej, gdzie usłyszeli między innymi o Li Ching Yunie – zielarzu, który przeżył ponad 250 lat ciesząc się dobrym zdrowiem. Przedstawiono również zagadnienia z zakresu chińskiej astrologii i historii kaligrafii.

China Expo Poland

Kurs języka chińskiego kluczem do wielkiej kariery? Ale ...języków chińskich jest bardzo wiele, a łączy je tylko pismo

Dla zainteresowanych wystrojem wnętrz zorganizowano spotkania dotyczące tradycyjnego wyposażenia chińskiego domu, a także urządzenia nowoczesnego mieszkania z orientalnymi akcentami. Ponadto przygotowano pokazy i warsztaty wschodnich sztuk walki oraz specjały chińskiej kuchni.

Patronaty honorowe nad III edycją China Expo Poland objęli: Ambasada Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce, Ministerstwo Gospodarki, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Związek Banków Polskich, Polski Związek Motorowy, Stowarzyszenie Eksporterów Polskich i Krajowa Izba Gospodarcza. Partnerem strategicznym wydarzenia były linie lotnicze Finnair, merytorycznym – Polska Izba Motoryzacji, a sponsorem – firma Klucz Mobile.

China Expo Poland

Prezentacja chińskich ofert na zasadzie "czym chata bogata" wydaje się dziś nadmiernym uproszczeniem



Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2