Archiwum
Stosunkowo największym powodzeniem cieszyły się towarzyszące targom konferencje poświęcone różnym aspektom polsko-chińskich interesów
Części i akcesoria motoryzacyjne, chińskie jednoślady, a także elektryczne samochody obejrzało ponad 5100 zwiedzających na III Targach China Expo Poland w dniach 12–14 września. Swoją ofertę zaprezentowało ponad 200 producentów i importerów z Państwa Środka. Około połowę z nich stanowiły firmy działające w branży motoryzacyjnej.
Wydarzenie zainaugurowała uroczysta ceremonia, w której uczestniczyło wiele ważnych osobistości ze świata polityki, dyplomacji i biznesu. Znaleźli się wśród nich Wang Wengang – radca polityczny Ambasady Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce, Mao Wan Qing – prezes Chińskiej Rady Promocji Handlu Międzynarodowego miasta Taizhou oraz Tian Guofeng z Chińskiego Międzynarodowego Centrum Wymiany Technicznej i Ekonomicznej.
Polską administrację rządową i parlament reprezentowali m.in. Roman Kaczor, poseł na sejm i przewodniczący Polsko-Chińskiej Grupy Parlamentarnej oraz Danuta Sojka-Andrzejewska, która przybyła na wydarzenie w imieniu ministra gospodarki Janusza Piechocińskiego. Nie zabrakło też reprezentantów instytucji z branży motoryzacyjnej – Andrzeja Witkowskiego, prezesa Polskiego Związku Motorowego i Romana Kantorskiego, prezesa Polskiej Izby Motoryzacji.
Formuła targów zawarta w nazwie "China Expo Poland" jest zbyt ogólna dla potencjalnych wystawców i zwiedzających
Podczas otwarcia zawarto porozumienie o współpracy strategicznej między Chińską Radą Promocji Handlu Międzynarodowego miasta Taizhou a MT Polska. Ma ono na celu promowanie współpracy gospodarczej i handlowej Polski i Chin, a także zapewnienie przedsiębiorcom z tych krajów korzystnych warunków do rozwoju za granicą.
Nowością tegorocznej edycji był szczególnie rozbudowany sektor motoryzacyjny. W ofercie wystawców pojawiły się części do samochodów osobowych i dostawczych, a także rozmaite akcesoria do aut. Wśród motoryzacyjnych propozycji nie zabrakło też chińskich pojazdów; uwagę zwiedzających przyciągały skutery i auta elektryczne z Państwa Środka.
Chińskie stoiska na europejskich targach to wbrew pozorom nie handlowe stragany, lecz witryny wielkich korporacji
Targom China Expo Poland 2013 towarzyszyło wiele konferencji poświęconych różnorodnym aspektom polsko-chińskiego biznesu. W przypadku spotkań poświęconych branży motoryzacyjnej tematyka objęła m.in. homologację, specyfikę chińskiego rynku motoryzacyjnego i możliwości, jakie stwarza on dla polskich przedsiębiorców. Ogromną popularnością cieszyły się spotkania związane ze sprowadzaniem produktów z Chin, w tym konferencja "Import z Chin: jak to robić i czy wciąż warto", prowadzona przez Leszka Ślazyka – twórcę portalu chiny24.com.
Chiński, masowo produkowany samochód elektryczny? A dlaczego nie? Potencjał tej gospodarki już na to pozwala
Liczba gości na konferencjach świadczy o tym, że Polaków interesuje nie tylko oferta chińskich wystawców. Przedsiębiorcy chcą też wiedzieć, jak współpracować z dalekowschodnimi partnerami. Przez trzy dni w konferencjach wzięło udział kilka tysięcy osób.
China Expo Poland to nie tylko wydarzenie wspierające przedsiębiorczość, ale także okazja do bliższego poznania kultury Chin. Goście tegorocznej imprezy mieli okazję wziąć udział w serii spotkań na temat chińskiej medycyny naturalnej, gdzie usłyszeli między innymi o Li Ching Yunie – zielarzu, który przeżył ponad 250 lat ciesząc się dobrym zdrowiem. Przedstawiono również zagadnienia z zakresu chińskiej astrologii i historii kaligrafii.
Kurs języka chińskiego kluczem do wielkiej kariery? Ale ...języków chińskich jest bardzo wiele, a łączy je tylko pismo
Dla zainteresowanych wystrojem wnętrz zorganizowano spotkania dotyczące tradycyjnego wyposażenia chińskiego domu, a także urządzenia nowoczesnego mieszkania z orientalnymi akcentami. Ponadto przygotowano pokazy i warsztaty wschodnich sztuk walki oraz specjały chińskiej kuchni.
Patronaty honorowe nad III edycją China Expo Poland objęli: Ambasada Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce, Ministerstwo Gospodarki, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Związek Banków Polskich, Polski Związek Motorowy, Stowarzyszenie Eksporterów Polskich i Krajowa Izba Gospodarcza. Partnerem strategicznym wydarzenia były linie lotnicze Finnair, merytorycznym – Polska Izba Motoryzacji, a sponsorem – firma Klucz Mobile.
Prezentacja chińskich ofert na zasadzie "czym chata bogata" wydaje się dziś nadmiernym uproszczeniem
0 komentarzy dodaj komentarz