W roku 1988 firma NGK Spark Plug Europe po raz pierwszy dostarczyła swoje świece zapłonowe na wyposażenie oryginalne do samochodu Alfa Romeo. Przez następne 25 lat współpracy NGK stała się najważniejszym dostawcą świec do aut włoskiego producenta.
Pierwszy wspólny projekt NGK i Alfa Romeo rozpoczął się we wczesnych latach osiemdziesiątych – firma NGK zobowiązała się wówczas do opracowania prototypu świecy zapłonowej do nowych modeli Alfa Romeo. Prototyp powstał w roku 1988 i zaledwie rok później trafił pod maskę zmodernizowanego Alfa Romeo 33, napędzanego silnikiem typu boxer 1,7 16V drugiej generacji.
Przed konstruktorami postawiono nie lada zadanie: świeca musiała zapewnić niezawodny zapłon przez cały cykl serwisowy, wynoszący aż 100 000 kilometrów. Aby sprostać tym oczekiwaniom firma NGK wyprodukowała platynową świecę zapłonową PFR6B z jedynie 14-milimetrowym gwintem oraz platynową płytką, przyspawaną laserowo do elektrody środkowej. Dzięki zastosowaniu odpornej na zużycie i korozję platyny firma NGK mogła dać gwarancję, że odstęp elektrod wynoszący 0,7 mm pozostanie niezmieniony przez cały okres użytkowania świecy.
Model PFR6B był jednym z pierwszych, któremu udało się osiągnąć odstęp wymiany sięgający 100 000 km. Dzięki temu świeca PFR6B trafiła na oryginalne wyposażenie do silnika V6 Alfa Romeo, a współpraca między obiema firmami została rozszerzona. W roku 1990 tylko zakłady NGK były w stanie wyprodukować do nowego silnika Twin Spark 16V świecę o interwale wymiany 100 000 km. W efekcie firma stała się wyłącznym dostawcą świec do tego modelu. Montowano w nim świecę zapłonową PMR7A z podwójną platyną.
Obecnie samochody Alfa Romeo mają zainstalowane już nie tylko świece firmy NGK, ale także jej świece żarowe i sondy lambda.
0 komentarzy dodaj komentarz