Koncern Mercedes-Benz w swoich czterocylindrowych silnikach benzynowych M270 i M274 instaluje wyłącznie świece zapłonowe dostarczane przez NGK.
Do silników o pojemności 1,6 l Mercedes wybrał świecę SILZKFR8B7S, która po raz pierwszy pojawiła się w modelu AMG M133. W wersjach dwulitrowych instalowana jest świeca SILZKFR8C7S.
Obie świece to typ z długim izolatorem M12. Taka konstrukcja zapobiega przebiciom oraz wyładowaniom elektrycznym na obudowie świecy nawet przy bardzo wysokim napięciu zapłonowym. Końcówka izolatora rozgrzewa się niezwykle szybko, co znacznie poprawia zapłon zimnego silnika. Ponadto wysokie napięcia zapłonowe oraz temperatury spalania niemal nie pozostawiają śladów zużycia na cienkiej, 0,8-milimetrowej, dwustopniowej elektrodzie środkowej wykonanej ze stopu irydu.
Od strony elektrody masy świece mają elektrodę o zwężonych brzegach oraz przyspawaną do niej platynową płytkę, co gwarantuje optymalny dostęp mieszanki i odporność na zużycie.
0 komentarzy dodaj komentarz