Firma Dunlop projektuje opony dla GreenGT H2 – pierwszego prototypu samochodu wyścigowego napędzanego ogniwami wodorowymi, który startuje w wyścigu Le Mans. GreenGT H2 przeszedł już wstępne próby na oponach wyścigowych bazujących na konstrukcji Dunlop Sport BluResponse.
Samochody elektryczne stanowią wyzwanie dla projektantów opon: ze względu na zwiększoną masę pojazdu ogumienie musi mieć większą nośność. Natomiast dążenie do lepszej wydajności energetycznej oznacza, że opona powinna mieć dwie cechy zmniejszające opór toczenia: mniejsze wydzielanie ciepła w wyniku wewnętrznego tarcia oraz kształt i konstrukcję zapewniające zwiększoną sztywność wzdłużną i ograniczające deformację korpusu.
Opony Dunlopa nie tylko poprawiają wydajność i sterowność samochodu z napędem elektrycznym, ale także pozwalają mu dłużej się poruszać. Ogumienie wyróżnia się cechami takimi jak koncepcyjna opona BluResponse AA, która otrzymała klasę A zarówno w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni, jak i efektywności paliwowej. Dobre parametry oznaczają zmniejszenie oporu toczenia, co przekłada się na maksymalizację wydajności energetycznej samochodu.
Po przeprowadzeniu wstępnych testów z autem GreenGT H2 powstanie nowa generacja wyścigowych opon Dunlop Sport BluResponse. Podczas ich projektowania inżynierowie uwzględnią wymogi technologii zmiennego rozdziału momentu obrotowego i skutki zastosowania elektrycznego przeniesienia napędu w pojazdach elektrycznych.
0 komentarzy dodaj komentarz