W bieżącym roku Hella Polska obchodzi swoje dwudzieste urodziny. Firma, która rozpoczęła działalność w 1993 roku oferowała początkowo głównie produkty z dziedziny oświetlenia i elektryki pojazdowej.
Asortyment powiększał się z biegiem lat o nowości takie jak reflektory ksenonowe do Mercedesa 210 (klasa E), reflektory ksenonowe Luminator Xenon, reflektory biksenonowe do Volkswagena Passata oraz o kolejne grupy produktów. Obecnie Hella Polska ma w katalogu także żarówki samochodowe, elementy elektroniczne, systemy termiczne Behr Hella Service (chłodzenie i klimatyzacja), wyposażenie warsztatowe (m.in. testery diagnostyczne Hella Gutmann Solutions) oraz urządzenia i narzędzia do serwisowania klimatyzacji (Hella Nussbaum Solutions).
Uzupełnieniem produktów jest oferta w zakresie wspomagania sprzedaży i serwisu technicznego. Hella proponuje kompleksowy program szkoleń oraz usługi dla warsztatów, takie jak infolinia techniczna (Hella Gutmann Solutions) albo dostęp do technicznej bazy danych HGS Data. Z myślą o warsztatach, które nie dysponują dużymi zasobami gotówki, a chcą poszerzyć zakres usług, Hella Polska rozpoczęła ostatnio dzierżawę urządzeń i osprzętu warsztatowego.
Od początku działalności firma Hella Polska obsługuje niezależny rynek części zamiennych oraz bezpośrednio dostarcza produkty (głównie oświetleniowe) wytwórcom autobusów, przyczep i naczep, samochodów ciężarowych, maszyn rolniczych i pojazdów specjalnych.
Hella Polska zajmuje się również klientami litewskimi.
W ciągu ostatnich trzech lat w firmie Hella Polska powstał profesjonalny dział obsługi klienta i logistyki, zmieniono magazynowy system komputerowy oraz utworzono oddzielne działy handlowe dla klientów z różnych grup ("Aftermarket" i "Special OE"). W siedzibie firmy w Warszawie rozpoczęło działalność nowoczesne centrum techniczne przeznaczone do prowadzenia szkoleń i infolinia pomocy technicznej, dzięki której pracownicy warsztatów otrzymują wsparcie w zakresie diagnostyki i napraw pojazdów.
Zmiany w Polsce zbiegły się z przedefiniowaniem przez Hellę globalnej strategii komunikacji na niezależnym rynku wtórnym. Pojawiła się nowa koncepcja "Części, narzędzia, usługi", która zastąpiła wcześniejszą strategię "4+2", czyli eksponowanie czterech głównych grup produktów (oświetlenie, elektronika, elektryka, systemy termiczne) oraz wsparcia technicznego i wspomagania sprzedaży. Ta zmiana wynikała z faktu, że dotychczasowa strategia biznesowa nie odzwierciedlała już w pełni oferty handlowej firmy Hella ze względu na powiększenie zakresu usług oraz katalogu produktów.
0 komentarzy dodaj komentarz