Głównymi wadami stalowych bębnów rolek hamulcowych stosowanych na stacjach kontroli pojazdów są: duża masa, słaba odporność na korozję oraz średnia wytrzymałość warstwy antypoślizgowej. Problemów takich nie sprawiają bębny kompozytowe, które obecnie można zamówić w firmie WSOP. Są to elementy o bardo dużej żywotności, które nie wymagają częstej wymiany czy regeneracji.
W bębnach tradycyjnych uderzenia lub deformacje powodują powstawanie w poszyciu mikropęknięć, przez które stopniowo przenika woda, doprowadzając do korozji i ubytków. Bęben kompozytowy zbudowany jest z materiałów obojętnych na działanie większości substancji spotykanych na stacjach kontroli czy serwisach pojazdów (woda, oleje, sól drogowa itp.).
Kompozytowa struktura wpływa też na wytrzymałość bębna. Element jest w stanie dobrze przenosić siły powstające przy najeździe na urządzenie rolkowe i podczas hamowania.
0 komentarzy dodaj komentarz