EasyConn NextGeneration to opracowany przez firmę Hella nowy modułowy system oświetlenia i okablowania do przyczep i naczep. Zastosowany w nim system połączeń modułów usprawnia i przyśpiesza prace związane z instalacją oraz naprawami okablowania i oświetlenia. Jego zalety widać zwłaszcza przy zamianie oświetlenia z żarówkowego na diodowe (LED).
System okablowania do podłączania lamp tylnych wykorzystuje połączenia typu Super Seal: wtyki uszczelniane uszczelkami silikonowymi, które gwarantują hermetyczność i niezawodność złączy w modułowych instalacjach elektrycznych. Projektanci zadbali o zgodność nowych modułów z poprzednimi elementami systemu okablowania. Nowe tylne lampy i dodatkowe moduły funkcjonalne można zamienić na poprzednie bez zmiany istniejącego okablowania.
W celu uproszczenia instalacji i zmniejszenia liczby modułów główny przewód zasilający wyposażono we wtyk 15-pinowy, który eliminuje konieczność stosowania rozdzielacza. Napięcie zasilające dodatkowe moduły oświetleniowe pobiera się wprost z lamp. Ułatwia to i upraszcza naprawy oraz późniejszą rozbudowę systemu oświetlenia przyczepy. Zainstalowanie dodatkowego oświetlenia polega na dopięciu do odpowiedniego wtyku w jednej z lamp modułu kablowego i zamocowaniu go do konstrukcji przyczepy.
Podczas wykonywania napraw wymienia się tylko uszkodzony moduł kablowy, a nie całą instalację oświetleniową. Prosty, modułowy układ instalacji oświetleniowej przyczep i naczep jest wygodny przy produkcji krótkich serii pojazdów.
Elementy systemu EasyConn NextGeneration
W nowym systemie zmodernizowano także gumowe wysięgniki boczne, w których montowane są światła obrysowe. Elementy optyczne są klejone, a kable połączeniowe krótkie; przekłada się to na obniżenie kosztów części i serwisu. Zastosowanie nowych materiałów i technologii produkcji elementów zwiększyło trwałość i niezawodność całego systemu oświetlenia bez względu na warunki w jakich jest on eksploatowany.
Podstawą zmodernizowanego systemu EasyConn NextGeneration jest hybrydowa lampa tylna, która zależnie od ułożenia modułów staje się lampą lewą lub prawą. Klosz lampy jest symetryczny, więc może być wykorzystany zarówno po stronie lewej, jak i prawej. Ogranicza to liczbę części zamiennych i ułatwia naprawę oświetlenia.
W wersji podstawowej nowe lampy tylne są wyposażone w żarówki; wybrane lub wszystkie moduły żarówkowe mogą być jednak zamienione na elementy z diodami LED.
0 komentarzy dodaj komentarz