Od stycznia 2007 roku wszystkie lakiery renowacyjne w Unii Europejskiej muszą być zgodne z dyrektywą o Lotnych Związkach Organicznych (LZO). Prawo dopuszcza wyjątki jedynie w przypadku zabytkowych pojazdów o szczególnej wartości historycznej i kulturalnej, zaprojektowanych przez konkretne przedsiębiorstwa. Dyrektywa LZO ogranicza też ilość składników organicznych, które mogą być wyemitowane podczas lakierowania.
Lakier bazowy Standohyd oraz lakiery bezbarwne LZO marki Standox nadają się do napraw renowacyjnych oldtimerów zarówno ze względu na fakt, że spełniają normy unijne, jak i z powodu tego, że ich stosowanie nie wpływa negatywnie na estetykę karoserii. Klienci warsztatów lakierniczych nie muszą się obawiać, że powłoka wodorozcieńczalna okaże się gorsza od wykonanej np. lakierami nitrocelulozowymi.
Wodorozcieńczalny lakier bazowy Standoblue w połączeniu z lakierami bezbarwnymi LZO Standocryl tworzy przyjazny dla środowiska, dwuwarstwowy system lakierów renowacyjnych. Lakier bazowy Standohyd jest wytwarzany na bazie 80 pigmentów, które mogą być użyte do precyzyjnego odtworzenia ponad dziesięciu tysięcy kolorów standardowych, metalicznych i perłowych. Dotyczy to zarówno kolorów nowych, jak i tych stosowanych przed dekadami.
Dla osób preferujących renowację jednowarstwową przeznaczony jest lakier Standocryl LZO marki Standox. Lakier nadaje się zwłaszcza do renowacji odcieni zielonych, beżowych oraz niebieskich. System składa się z 23 kolorów bazujących na nowoczesnych pigmentach i żywicy, która pozwala na spełnienie wymagań dotyczących specjalnej patyny powłok historycznych.
0 komentarzy dodaj komentarz