Dokładnie jedenaście dekad temu, w 1899 roku, sir Charles Cheers Wakefield założył przedsiębiorstwo C.C. Wakefield Co, znane dzisiaj jako Castrol. Okrągłe jubileusze są zawsze dobrą okazją do podsumowań i wspominania wydarzeń kształtujących tradycję marki. Firma od początku przywiązywała dużą wagę do badań naukowych. Stworzyła specjalne laboratorium, gdzie powstawały innowacyjne oleje, znane do dziś fanom motoryzacji: Carbic, Castrolite, R20 i GTX. Wyznaczały one nowe standardy na motoryzacyjnym rynku. Później w rozbudowanym firmowym centrum badawczym opracowywano sławny Castrol EDGE. Nowatorską inicjatywą firmy było nawiązywanie współpracy z producentami pojazdów, dzięki której już w dwudziestoleciu międzywojennym oleje Castrol polecano klientom w momencie zakupu samochodu.
Na ziemiach polskich Castrol pojawił się tuż przed wybuchem I wojny światowej, a po jej zakończeniu powstało w Polsce oficjalne przedstawicielstwo firmy. Rejestracja znaku towarowego Castrol miała miejsce w polskim Urzędzie Patentowym w 1927 roku. Po II wojnie światowej firma nie miała oficjalnego przedstawicielstwa w naszym kraju, lecz wspierała jednak polskiego rajdowca, Sobiesława Zasadę. Zawsze produkty tej marki wykorzystywane były w różnych sportach motorowych, a więc w lotach samolotowych, zawodach samochodowych i w biciu rekordów prędkości. Od 2008 roku koncern zaangażował się w sponsoring piłkarski. Podpisał umowę z FIFA na sponsoring mistrzostw świata w roku 2010 i 2014.
0 komentarzy dodaj komentarz