Podczas zakończonego już autosalonu w Genewie producenci samochodów zaprezentowali nowe pojazdy, w których często wykorzystywano technologie firmy Delphi. Zastosowanie ich przekładało się na poprawę bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów oraz pozwalało im nawiązywać łączność ze światem.
Na stanowisku Opla pojawił się nowy model samochodu Zafira Tourer Biturbo. Zamontowano w nim w opracowany przez Delphi inteligentny tempomat (ACC), wraz z systemem unikania kolizji i minimalizowania jej skutków. System ACC monitoruje odległość od pojazdu jadącego z przodu i automatyczne zmienia prędkość auta, utrzymując bezpieczną odległość od pojazdu jadącego z przodu. Jeśli kierowca nie zareaguje na ostrzeżenia, system automatycznie zacznie hamować, by uniknąć kolizji lub znacznie zminimalizować jej skutki.
Produkowany przez Delphi system unikania kolizji i minimalizacji jej skutków (CMS) jest już stosowany w kilku modelach samochodów Volvo i będzie dostępny w nowym V60. CMS to pierwszy system czujników, który automatycznie aktywuje pełną siłę hamowania aby uniknąć kolizji z pieszymi i innymi pojazdami. Układ włącza wiele systemów bezpieczeństwa, do których należą: inteligentny tempomat, system ostrzegania przed kolizją z pojazdem jadącym z przodu, system ostrzegania przed niekontrolowaną zmianą pasa ruchu oraz automatyczny system sterowania położeniem reflektorów przednich i system rozpoznawania znaków drogowych.
Samochód Volvo V60 jest również wyposażony w zestaw czujników tylnych i bocznych firmy Delphi oraz radar. To ostatnie urządzenia spełnia trzy funkcje: wykrywa obecność pojazdów w polu martwym, wspomaga kierowcę podczas zmiany pasa ruchu i ostrzega przed pojazdami nadjeżdżającymi z kierunków prostopadłych.
Produkowany przez Delphi system Multec common rail dla silników Diesla jest przeznaczony dla lekkich pojazdów użytkowych. Układ taki montuje się w nowych samochodach Citroën C4 Picasso, Infiniti Q50 i Mercedes-Benz CLA, które zadebiutowały na genewskiej wystawie. Zespół solenoidowych wtryskiwaczy ze zrównoważonym zaworem charakteryzuje się szybkim działaniem w porównaniu z podobnymi urządzeniami wykonanymi na bazie technologii piezoelektrycznych. Zastosowanie specjalnych strategii sterowania systemem pozwala na dostarczanie precyzyjnie odmierzonych porcji paliwa i zapewnia kontrolę poziomu emisji spalin i CO2.
W Genewie można było oglądać nowe modele BMW serii 3 GT i Rolls-Royce'a Wraith. Pojazdy te są wyposażone w zintegrowane anteny firmy Delphi, które pozwalają producentom samochodów swobodnie stosować różne systemy odbiorcze. Zintegrowane anteny zapewniają wysoką jakość odbieranego sygnału bez szkody dla wyglądu samochodów.
Lista pojazdów, w których zastosowano technologie firmy Delphi, jest znacznie dłuższa. Znajdziemy na niej między innymi samochody:
0 komentarzy dodaj komentarz