Firma Goodyear po raz pierwszy zaprezentowała technologię utrzymywania ciśnienia w oponach (AMT, Air Maintenance Technology) w ubiegłym roku, na Targach Motoryzacyjnych w Genewie. Od tego czasu otrzymała ona wiele nagród, w tym wyróżnienie magazynu "TIME" dla jednego z 25 najlepszych wynalazków 2012 roku.
Goście tegorocznych Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych w Genewie mogli przekonać się, jak można utrzymywać odpowiednie ciśnienie w oponach bez zewnętrznych kompresorów, układów elektronicznych czy interwencji kierowcy. Zachowanie optymalnego ciśnienia przekłada się na mniejsze zużycie paliwa i spadek emisji CO2. AMT pomaga utrzymać idealne ciśnienie powietrza, co przekłada się na oszczędności przy tankowaniu. Niedostatecznie napompowana opona zwiększa bowiem zużycie paliwa od 2,5 do 3,3%.
W 2011 roku Biuro ds. Techniki Motoryzacyjnej amerykańskiego Departamentu Energii udzieliło dotacji w wysokości 1,5 miliona dolarów na badania, rozwój i prezentację systemu AMT do komercyjnych pojazdów ciężarowych. Prace prowadziło Centrum Innowacji Goodyeara w Akron w stanie Ohio. Goodyear otrzymał również dotację rządu luksemburskiego na badania i rozwinięcie systemu AMT do opon do samochodów osobowych. Prowadzi je Centrum Innowacji Goodyeara w miejscowości Colmar-Berg w Luksemburgu.
0 komentarzy dodaj komentarz