Zaprezentowane tuż przed oficjalnym otwarciem Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie nowe zaciski Brembo Extreme zostały zaprojektowane z myślą o samochodach sportowych. Elementy te charakteryzują się masą niższą o ponad 3 kilogramy niż podobne konstrukcje i zapewniają lepsze "czucie" pedału hamulca.
Firma Brembo opracowała cały układ hamulcowy do nowej, limitowanej wersji specjalnej samochodu Ferrari HY-KERS. Jest to pierwszy pojazd tej marki z mechanizmem hamowania rekuperacyjnego (KERS, Kinetic Energy Recovery System), nazywanego też hamowaniem odzyskowym. Jego istotą jest odzyskiwanie energii kinetycznej traconej podczas hamowania i zmienianie jej w energię elektryczną zamiast w bezużyteczną energię cieplną. System tego typu poprawia wydajność energetyczną pojazdu.
Samochód Ferrari HY-KERS jest wyposażony w jednostkę napędową V12 o mocy 800 koni mechanicznych i 120-kilowatowy silnik elektryczny, który odzyskuje energię podczas hamowania.
Nowe zaciski mają lepsze właściwości wentylacyjne, co przekłada się na obniżenie temperatury płynu hamulcowego o ponad 30 stopni Celsjusza (potwierdziły to testy przeprowadzone na torze Ferrari w Fiorano). Elementy na przednie koła są wyposażone w 6 tłoczków, a tylne mają ich 4 i zawierają elektryczny hamulec postojowy.
0 komentarzy dodaj komentarz