strona główna Nowości rynkowe Czyszczenie filtra DPF
2013-02-22, ostatnia aktualizacja 2013-02-22 07:20

Czyszczenie filtra DPF

Fot. Inter Cars

Fot. Inter Cars

Filtr cząstek stałych (DPF/FAP, Diesel Particulate Filter, Filtre a Particules) jest montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych i oczyszcza gazy spalinowe z cząstek sadzy. Element taki pozwala pozbyć się czarnego dymu, charakterystycznego dla starszych pojazdów z silnikami wysokoprężnymi. Aby spełnić normę emisji spalin Euro 5 samochody z silnikami Diesla muszą być wyposażone w filtr DPF.

DPF ma postać przestrzennej struktury o bardzo dużej powierzchni całkowitej. Cząstki sadzy osiadają na porowatych ściankach lub włóknach wykonanych z metalu i materiałów ceramicznych. Struktura taka bardzo szybko się zatyka i traci wydajność. W przypadku eksploatacji pojazdu na krótkich odcinkach elektronika sterująca silnikiem nie ma wystarczająco dużo czasu na wykonanie pełnej regeneracji filtra przez wprowadzenie silnika w specjalny tryb pracy, który pozwala pozbyć się sadzy. W takiej sytuacji należy udać się do warsztatu wyposażonego w specjalne urządzenia w celu zregenerowania filtra.

Alternatywną metodą czyszczenia jest zastosowanie preparatu Cartechnic. Jest to niezawierający metalu płyn do czyszczenia filtrów DPF/FAP, który rozpuszcza osad węgla i sadzy. Środek nadaje się do wszystkich zamkniętych systemów filtrów cząstek stałych w pojazdach z silnikiem Diesla. Neutralny płyn czyszczący jest niepalny i odparowuje bez żadnych pozostałości.

Płyn jest sprzedawany w postaci aerozolu w puszce o pojemności 400 mililitrów. Podaje się go do wnętrza filtra za pomocą dostarczonej w komplecie sondy. Dystrybutorem preparatu Cartechnic jest firma Inter Cars, w której katalogu środek nosi on oznaczenie CART00226.



Wasi dostawcy


Podobne

Polecane


ver. 2023#2