Chodzi oczywiście o firmę Hella Polska sp. z o.o. obchodzącą w tym roku swe dwudziestolecie, gdyż macierzysty jej koncern Hella KGaA Hueck & Co funkcjonuje na międzynarodowym rynku już ponad sto lat. Z jubileuszowej okazji odbyła się w warszawskiej siedzibie firmy uroczysta konferencja prasowa, podczas której jej obecny prezes, Michał Koszałka, dokonał podsumowania ostatnich lat działalności, zaprezentował nową strategię firmową opartą na stałym poszerzaniu oferty i wynikające z niej plany na przyszłość.
Firma Hella Polska sp. z o.o. istnieje od 1993 r. Obsługuje rynek polski i litewski, zatrudniając 29 pracowników w swym biurze i magazynie w Warszawie. Współpracuje też coraz ściślej z biurem i magazynem czeskiego oddziału koncernu, którego personel liczy łącznie 13 osób. Oznacza to koordynację działań na czterech europejskich rynkach (Polska, Czechy, Słowacja i Litwa), pozwalającą uzyskiwać tzw. efekt synergii.
Michał Koszałka – gospodarz jubileuszowej konferencji
Światowy potencjał
Ostatnie lata rozwoju globalnej firmy Hella przyniosły nowe przedsięwzięcia biznesowe o strategicznym znaczeniu. Polegały one głównie na tworzeniu spółek joint venture z renomowanymi markami specjalistycznych produktów i usług. Na tej zasadzie powstały:
Tradycyjnie wytwarza też Hella podzespoły samochodowe w zakresie oświetlenia, elektryki i elektroniki, przeznaczone zarówno do pierwszego montażu przez producentów samochodów, jak i na rynek wtórny w postaci części zamiennych i dodatkowych akcesoriów. Dotyczy to nie tylko samochodów osobowych, lecz także autobusów, maszyn rolniczych, pojazdów specjalnych itp. Firmowa oferta w dziedzinie oświetlenia obejmuje obecnie 5400 produktów, w tym reflektory przednie i dodatkowe, lampy tylne, kierunkowskazy, światła do jazdy dziennej, żarówki oraz warsztatowe lampy robocze. Wśród 2700 produktów elektrycznych znajdują się przekaźniki, sterowniki, regulatory napięcia, moduły zapłonowe, sygnały dźwiękowe i złącza stykowe. Dział elektroniki to czujniki (w tym również sondy lambda) i siłowniki wykonawcze, łącznie 1300 produktów. Ma też koncern Hella wysoką pozycję na światowym rynku urządzeń elektrycznych i elektronicznych przeznaczonych dla różnych, innych niż motoryzacyjne, działów techniki i gospodarki.
Konkretnie dla warsztatów
Wszystkie te zmiany miały bezpośredni wpływ na działalność firmy Hella Polska, w której obecny jubileusz zbiegł się dodatkowo z zamknięciem 3-letniego okresu reorganizacji. W jej ramach nastąpiły m.in.: zmiana siedziby, utworzenie Centrum Techniczno-Szkoleniowego, zmiana lokalizacji i funkcjonowania zaplecza magazynowego, utworzenie profesjonalnego Działu Obsługi Klienta, a także stanowiska wspierającego warsztaty (Infolinia, Hotline, oprogramowanie) i rozbudowa zespołu handlowców obsługujących rynek wtórny.
Główne kierunki działania koncernu Hella KGaA Hueck & Co w dziedzinie techniki motoryzacyjnej
Wyniki ostatnich czterech lat to systematyczny wzrost wartości sprzedaży, odnotowany we wszystkich dziedzinach działalności spółki, w tym również na rynku litewskim. W roku 2012 na szczególną uwagę zasługują tutaj takie pozytywne zjawiska, jak poszerzanie alternatywnej oferty termiki i oświetlenia do starszych samochodów (z ceną dostosowaną do wymagań rynku), ogólne zwiększanie asortymentu zarówno w głównych grupach produktowych, jak i w dodatkowych (np. wycieraczki do pojazdów osobowych i użytkowych).
Nowa strategia działania na rynku wtórnym
Dział Wyposażenia Warsztatowego w roku 2012 (czyli obecnym obrachunkowym 2012/13) wprowadził na rynek nowy produkt o nazwie Mega Macs PC. Jest to interfejs OBD i odpowiednie oprogramowanie dla komputera PC, czyli rozwiązanie stworzone z myślą o samochodowych serwisach i warsztatach rozpoczynających pracę w dziedzinie nowoczesnej diagnostyki.
Bliska współpraca HELLA PL i HELLA CZ dotyczy koordynacji działań na 4 europejskich rynkach
Pojawiły się też nowe akcesoria wzbogacające możliwości wcześniej opracowanego testera Mega Macs 66. Bardzo istotnymi elementami są tu: moduł UMTS ułatwiający połączenie z Internetem, zestaw do pomiaru niskiego ciśnienia oraz Pass-Thru Technology, czyli dostęp do funkcji diagnostycznych na serwerach producentów samochodów.
Działalność firmy Hella Polska w czterech ostatnich latach budżetowych liczonych w cyklach od maja do kwietnia
W dziedzinie urządzeń i narzędzi do serwisowania układów klimatyzacji samochodowych pojawiły się nowe stacje obsługowe z serii Husky 300 i 3500).
Kompleksowa oferta firmy obejmuje zarówno oryginalne elementy pojazdów, jak też specjalistyczne urządzenia do ich diagnozowania i serwisowania
Interesujące innowacje to także nowe formy współpracy z dystrybutorami (np. hurtowa sprzedaż usług) oraz specjalne wsparcie dla użytkowników testerów Mega Macs w postaci pakietu Recovery, korzystnie aktualizującego starsze wersje oprogramowania.
Nowość! Komplet Mega Macs PC – oprzyrządowanie nie tylko dla początkujących...
W najbliższej przyszłości planowane jest uruchomienie portalu internetowego Hella Tech World, przeznaczonego głównie dla warsztatów samochodowych. Kontynuacją wsparcia dla klientów firmy będą również m.in.:
Własną, krajową inicjatywą firmy Hella Polska jest kontynuowany od roku szkolnego 2011/12 3-letni program edukacyjny "Świecimy przykładem". Jego celem jest wsparcie placówek edukacyjnych w dostarczaniu uczniom wiedzy na temat nowoczesnej techniki i wymogów rynku. Uczestniczy w nim 8 szkół samochodowych i 18 nauczycieli szkolonych w systemie Train the Trainer. Tematyką szkoleń było w pierwszym roku oświetlenie pojazdów, w drugim – (aktualnie) diagnostyka EOBD, a w trzecim – samochodowe systemy termiczne.
0 komentarzy dodaj komentarz