Według najnowszego badania Moto Scan mechanicy samochodowi najczęściej polecają klientom oleje marki Castrol. Poradę od mechaników otrzymało 15 procent ankietowanych; wśród nich 29,8 procent usłyszało, że najlepiej zastosować produkt Castrola. Z rady skorzystało aż 88,1 procent klientów.
Wśród osób, które biorą pod uwagę zmianę marki używanego oleju największy odsetek planuje wybrać Castrol i Mobil (obie marki wskazało po 25,5 proc. ankietowanych). Castrol był także wskazywany najczęściej, jeśli chodzi o dostępność oleju w warsztatach.
Z badania wynika, że najpopularniejszym olejem w Polsce jest Castrol Magnatec 10W-40 (kupiło go 6,5 procent pytanych). Przez ostatni rok największą popularnością cieszyły się oleje półsyntetyczne (zostały kupione przez 38,6 procent respondentów). Oleje mineralne nabyło 30,9 procent ankietowanych, a oleje syntetyczne – 30,6 procent.
Kierowcy oczekują, że olej przedłuży żywotność silnika (27 procent), zapewni lepsze osiągi silnika (19 procent) oraz będzie pomagał ograniczyć zużycie paliwa (17 procent). Największe znaczenie przy wyborze marki oleju silnikowego mają trzy elementy: porada mechanika (25 procent), cena (22 procent) oraz zalecenie producenta samochodu (15 procent).
Badanie Moto Scan jest prowadzone cyklicznie i ma na celu określenie wielkości rynku olejów silnikowych i udziałów poszczególnych marek oraz scharakteryzowanie ich nabywców. Najnowsza ankieta została przeprowadzona w październiku i listopadzie 2012 roku na reprezentatywnej grupie 1007 właścicieli i użytkowników samochodów osobowych z całej Polski.
0 komentarzy dodaj komentarz