"Londyńskie Oko", czyli słynny diabelski młyn nad Tamizą pozwala podziwiać panoramę stolicy Wielkiej Brytanii z wysokości 135 metrów. Mało kto zdaje sobie sprawę z faktu, że ważące 1200 ton koło jest wprawiane w ruch przez ciężarowe opony HSR wyprodukowane w fabrykach firmy Continental. Gumy działają jak rolki cierne; każda opona jest obracana przez silniki hydrauliczne i przekazuje napęd na gigantyczną obręcz z 32 gondolami.
Z innego modelu opon Continentala do pojazdów ciężarowych – HTR – korzysta w USA Narodowa Agencja Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej NASA. Gumy takie są stosowane w dwóch 72-kołowych samobieżnych platformach transportowych KAMAG, używanych w bazie sił powietrznych na przylądku Canaveral na Florydzie. Pojazdy są wykorzystywane do transportowania ładunków na płytę wyrzutni rakietowej. Całkowita masa rakiet nośnych i ładunku może sięgać 90,7 tony. Transportery KAMAG przewoziły m.in. rakietę, dzięki której na Marsa dotarł łazik Curiosity.
Z lewej:"Londyńskie Oko"; z prawej: transporter KAMAG, fot. Continental
0 komentarzy dodaj komentarz