Tam, gdzie niektórzy widzą tylko samochód, oni jego historię. Dla nich zapomniany wrak może okazać się prawdziwym arcydziełem, a auta i ludzi lubią traktować według tych samych kategorii...
Ktoś mógłby powiedzieć, że to zwykłe szaleństwo, ale tak właśnie wygląda życie z wielką pasją do motoryzacji. Znajdują stare samochody, dają im drugie życie i odradzają legendy. Później spotykają się na zlotach, imprezach i pokazują swoje cacka. Jedną z takich okazji był cykl imprez Mobil 1 New Life Tour, zorganizowanych jesienią przed centrami handlowymi w ośmiu dużych miastach.
Prawdziwą gwiazdą Mobil 1 New Life Tour był dodge charger z 1971 roku. Obecny wygląd samochodu jest efektem wielu godzin pracy. Auto zachwyca nie tylko swoim wyglądem i wystającym spod maski ośmiocylindrowym silnikiem o mocy 650 KM. Również ryk jego motoru potrafi przekonać do czaru czterech kółek nawet te osoby, które do tej pory nie interesowały się tuningiem.
Fot. Dodge Charger, Kraków
Blisko czterdziestoletni dodge charger miał szczęście i otrzymał drugie życie. Został rozebrany do gołego metalu i zbudowany od nowa. Od 2006 roku wymieniono w nim zawieszenie, zmodyfikowano silnik, podkręcając go do 650 koni, elementy nadwozia i wnętrze. Praca nad taką maszyną daje dużo przyjemności. Auto ma wydech otwierany kolektorami poprzez elektrozawory, podświetlenia. Do dyspozycji kierowcy pozostaje blokada przednich hamulców. Amerykański klasyk jeździ na 17-calowych kołach american racing torque thrust II i oponach jokohama advan ST. Rykowi silnika chargera dorównuje tylko jego system audio: radio pionieer DEH P88, wzmacniacze rochford fosgate T2001 i T8004, cztery głośniki subs, każdy o mocy 400W i dwa głośniki RMS o mocy 1000W.
Aby silnik utrzymał swoją moc i wydajność, musi być odpowiednio zabezpieczony przed uszkodzeniem. Jednym z najlepszych na to sposobów jest właściwe smarowanie. Jeżeli silnik porównamy do serca, to olej będzie jego krwią. W sportach motorowych bezawaryjna praca serca samochodu, jak i zdrowie kierowcy są dla zespołu tak samo ważne. Na Mobil 1 New Life Tour nawiązywała do tego Strefa Kardio, w której kierowcy przy pomocy specjalnej pompy olejowej sprawdzali wytrzymałość swojego organizmu. Badanie wysiłkowe przy pomocy EKG prowadzili lekarze, którzy kilkunastu z kilkuset przebadanych kierowców skierowali do kardiologa.
Fot. 'Strefa Kardio', Łódź
Po badaniach uczestnicy Mobil 1 New Life Tour mogli wrócić do strefy tuningu i poza pokazami lowriderów obejrzeć profesjonalny sprzęt car audio. Duża popularność turniejów DB Drag Racing, wyłaniających najgłośniejszy samochód, oraz Bass Race, polegających na precyzyjnej obsłudze sprzętu muzycznego – potwierdza modę na tuning car audio.
Fot. 'strefa tuningu', Katowice
Na Mobil 1 New Life Tour w Poznaniu i Gdańsku odbyły się dwa turnieje organizacji dB Drag. 12 września w stolicy Wielkopolski padł nowy, oficjalny rekord Polski na najgłośniejsze car audio: 156,1 dB!
Fot. Car audio, Katowice
Wcześniejszy rekord pobił Dari usz Alchimowicz z Kamienia Pomorskiego, który dopiero rozpoczyna swoją przygodę z tego typu konkursami. - To drugie moje zawody. Przede mną dalsze modyfikacje, a przy okazji dużo dobrej zabawy – mówił zwycięzca. Jego seat marbella jest doskonałym pudłem rezonansowym i właśnie dlatego został wybrany do montażu sprzętu. Darek w swoim samochodzie zainstalował wzmacniacz o mocy 10 000W oraz głośnik o tej samej mocy i średnicy 18 cali.
Fani motoryzacji coraz częściej tworzą kluby, w których dzielą się swoimi doświadczeniami w tuningu samochodów. Podczas imprezy Mobil 1 New Life Tour w Gdańsku pojawili się przedstawiciele klubu SCS Szczecinek, a jednocześnie zwycięzcy konkursu Mobil 1 i tygodnika Auto Świat 'Pokaż się'. Szczecinecki klub może pochwalić się 204-konnym oplem asconą B z silnikiem 3,0, 400-konnym BMW e28 z silnikiem V8, czy też oryginalną klubowa nysą.
Fot. SCS Szczecinek, Gdańsk
Na Mobil 1 New Life Tour SCS Szczecinek reprezentował opel ascona B, należący do Tomasza Pevo Stańczyka, członka i założyciela klubu. „Nie jestem związany z motoryzacją zawodowo, ale jest to moja pasja. Wszystko zaczęło się, gdy kupiłem opla recorda z 1973 roku. Razem z kolegą, który też miał starego Opla, założyliśmy nasz klub” – wspomina Pevo, który w swojej kolekcji ma 14 samochodów, z czego 6 to ople. Jego opel ascona wyróżnia się kolorem karoserii. Samochód został kupiony w 2006 roku i jak na swój wiek jest w bardzo dobrym stanie. Pierwszą zmianą było usunięcie lakieru i farby. Następnie na goły metal wylano wodę i sól, otrzymując efekt rdzy. Pevo w samochodzie wozi przedmioty pamiętające najlepsze czasy PRL-u, a sam na zloty ubiera się w stylu vintage.
Mobil 1 New Life Tour przejechał przez osiem miast i był największą objazdową imprezą motoryzacyjną jesieni. Zaciekawił zarówno pasjonatów czterech kółek, jak i przypadkowych kierowców, którzy pojawiali się przy namiocie Mobil 1 na pokazach lowriderów oraz brali udział w wielu konkursach z wiedzy motoryzacyjnej. Impreza udowodniła, że motoryzacja ma wiele twarzy, a pasja do czterech kółek łączy ludzi niezależnie od ich wieku, zawodu czy płci.
0 komentarzy dodaj komentarz