Specjalistycznych spotkań poświęconych aktualnym problemom motoryzacyjnej techniki mamy ostatnio w Polsce stanowczo za mało. Tym większe więc uznanie należy się leszczyńskiej firmie Ciesiółka Auto Group.
Właśnie ta firma, należąca do najlepszych polskich dealerów samochodów osobowych Ford, Škoda i Volkswagen, zorganizowała w końcu października, we współpracy z Państwową Wyższą Szkołą Zawodową im. Jana Amosa Komeńskiego w Lesznie, trzydniową, międzynarodową konferencję pod hasłem "Edukacja-Technika-Bezpieczeństwo".
Na program tej imprezy złożyły się referaty teoretyczne wygłoszone w uczelnianej auli oraz praktyczne pokazy i ćwiczenia prowadzone w autoryzowanych warsztatach dealerskiego kompleksu, a przeznaczone dla licznie zgromadzonych rzeczoznawców samochodowych, likwidatorów szkód komunikacyjnych z towarzystw ubezpieczeniowych, pracowników elektromechanicznych i blacharsko-lakierniczych warsztatów naprawczych, studentów i uczniów motoryzacyjnych kierunków edukacji zawodowej.
Konferencyjne obrady plenarne, poświęcone nowoczesnym koncepcjom konstrukcyjnym, materiałowym i technologicznym prowadził bardzo kompetentnie i sprawnie inicjator całego spotkania, Andrzej Stefańczyk – dyrektor firmy Ford Super Cars wchodzącej w skład Ciesiółka Auto Group. Poszczególne prezentacje przygotowali wybitni eksperci krajowi i przedstawiciele renomowanych zagranicznych producentów pracujących dla światowej motoryzacji.
Przedpremierowe prezentacje markowych nowości odbyły się w samochodowych salonach firmy Ciesiółka Auto Group |
Po uroczystym odsłonięciu publiczność długo przyglądała się modelom wcześniej przez nikogo w Polsce nie widzianym |
Można też było przymierzyć się do foteli, pedałów i dźwigni, a potem rozważyć wstępnie ofertę dealera |
Cezary Wyszecki z firmy Shell Polska przedstawił na przykładzie właściwości oleju Shell Helix Ultra wymogi stawiane produktom olejowym przez konstruktorów i producentów silników stosowanych w najnowszych modelach samochodów osobowych.
Ford B-MAX pokazany został w kilku alternatywnych wersjach nadwoziowych, ale... |
...wspólną cechą wszystkich odmian tego modelu był brak środkowego słupka, oddzielającego drzwi przednie od tylnych, a także... |
...wyjątkowo ekonomiczny i ekologiczny silnik nowej generacji – Ford EcoBoost, który przy pojemności 1000 ccm ma moc 120 KM |
Hans Joachim Sieg i Lars Bode z koncernu Thysen Krupp, produkującego najnowocześniejsze obecnie materiały i półfabrykaty stalowe wykorzystywane w samochodowych konstrukcjach nośnych, zaprezentowali na przykładzie struktury modelu VW Golf VII nowe trendy w dziedzinie budowy nadwozi osobowych. Problematyka ta pozostawała w ścisłym merytorycznym związku z wystąpieniami Davida Shepherda z AZT Automotive GmbH, mówiącego o aktualnych kryteriach jakości napraw powypadkowych, i Rainera Kühla z Volkswagen AG, przedstawiającego wymogi tej firmy w zakresie napraw współczesnych nadwozi.
Oprawę artystyczną leszczyńskich przedpremierowych pokazów stanowiły humorystyczne występy mimów i... |
...znakomita wystawa pojazdów zabytkowych z takimi rarytasami, jak sławny BMW Dixi... |
...najsławniejszy w motoryzacyjnych dziejach Ford T... |
Zagadnienia te w bardziej ogólnym wymiarze analizował na podstawie dorobku naukowo-technicznego KTI Kraftfarzeugtechnisches Instytut pracownik tej zasłużonej placówki – Helge Kiebach. Toni Seidel, główny ekspert techniczny polskiej firmy CTS Car-o-Liner, poświęcił swój referat nowym technologiom naprawczym stosowanym obecnie w blacharstwie samochodowym. Z kolei Branko Domic z firmy Akzo Nobel Car Refinishes zapoznał zebranych z najnowszymi trendami rozwojowymi występującymi w samochodowym lakiernictwie renowacyjnym.
...marzenie pokolenia dziadków, czyli oryginalna "garbata" warszawa M20... |
...i wspomnienie realnej młodości przepędzonej na polskich motorowerach |
Bardzo istotne znaczenie praktyczne miała także ilustrowana konkretnymi przykładami prelekcja Ryszarda Kędzi (CSM Autoelektronika) na temat obsługi systemów air bag i związanych z tym aspektów prawnych, m.in. odpowiedzialności za skutki popełnianych w tym zakresie groźnych błędów warsztatowych.
W drugim dniu konferencji odbyły się m.in. wykłady:
Atrakcją towarzyszącą konferencji były przedpremierowe pokazy nowych modeli Ford B-Max, VW Golf VII i Škoda Rapid, a także wielka wystawa pojazdów zabytkowych, przygotowana przy współpracy licznych polskich kolekcjonerów.
0 komentarzy dodaj komentarz