Firma DuPont Performance Polymers zaprezentowała odbojnik zawieszenia samochodowego wchodzący w skład systemu pochłaniania wstrząsów, którego zadaniem jest neutralizowanie uderzeń i tłumienie uciążliwego hałasu oraz wibracji (NVH, Noise, Vibration and Harshness).
Odbojnik powstał dzięki zastosowaniu termoplastycznego elastomeru DuPont Hytrel oraz wykorzystaniu technologii wtrysku z rozdmuchem firmy Ossberger. W efekcie skomplikowany element, składający się początkowo z czterech części wymagających wstępnego montażu, został uproszczony do postaci jednoczęściowej. To z kolei pozwoliło obniżyć koszt wytwarzania elementu, zmniejszyć jego rozmiar i poprawić sprawność działania.
Podczas prac projektowych inżynierowie DuPonta korzystali z technik analizy elementów skończonych (FEA) oraz specjalistycznego oprogramowania. Odbojniki wykonane z materiału Hytrel zostały przetestowane przez producentów samochodów podczas jazd testowych w różnych pojazdach i na trasach liczących dziesiątki tysięcy kilometrów. W porównaniu z częściami z poliuretanu resory z materiału Hytrel zapewniają znacznie wygodniejszą jazdę i szybszą reakcję układu kierowniczego, a pojazd lepiej zachowuje się na drodze.
Odbojnik można obejrzeć na stoisku firmy DuPont podczas targów Fakuma 2012 odbywających się w dniach 16–20 października w Friedrichshafen.
0 komentarzy dodaj komentarz