Wiele spośród premierowych modeli samochodów pokazanych podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu jest wyposażonych w podzespoły i systemy wyprodukowane przez firmę Magneti Marelli. Do aut takich należą między innymi Fiat Panda 4x4, Mercedes Benz CLS Shooting Brake, Peugeot 208 i 301, Volkswagen Golf VII oraz supersamochody Audi R8 i Porsche 911 4S.
Dla nowego Fiat Panda 4x4 Magneti Marelli produkuje system oświetlenia przedniego i tylnego (ten ostatni bazuje na lampach halogenowych). Firma dostarcza ponadto oświetlenie dzienne DRL (Daytime Running Light), zestaw wskaźników z komputerem pokładowym, system Blue&Me oraz centralki sterowania silnikiem i przepustnicami dla różnych wersji silnikowych.
Jeśli chodzi o nowy model auta Volkswagen Golf VII, to zastosowano w nim opracowaną przez Magneti Marelli technologię tylnych lamp LED oraz komponenty takie jak wtryskiwacze GDI i przepustnice.
Technologie oświetlenia będące dziełem Magneti Marelli znajdziemy także w niektórych luksusowych modelach marki Audi. W tym przypadku firma wyprodukowała lampy tylne LED i jarzeniowe do nowego A3, a także reflektory przednie full LED oraz reflektory ksenonowe AFS (Adaptive Frontlighting System) do wersji Sportback i S3. Do modeli R8 Spider i Coupe Magneti Marelli dostarcza lampy tylne LED, a do RS5 – reflektory przednie halogenowe i ksenonowe z funkcją AFS, lampy tylne mieszane diodowo-jarzeniowe oraz zestaw wskaźników.
Również Mercedes w nowym modelu CLS Shooting Brake sięgnął po oświetlenie marki Magneti Marelli. Samochód jest wyposażony jest w inteligentny reflektor full LED z oświetleniem adaptacyjnym, w systemy Bi-Xenon oraz w tylne lampy LED.
Premierowe modele Peugeota – wersje 208GT i 208XY – wykorzystują system multimedialny Touchscreen opracowany wspólnie z koncernem Magneti Marelli (i nagrodzony prestiżowym wyróżnieniem "Comfort Innovation of the Year"). Poza tym Magneti Marelli wyposażył model 208 w przepustnicę oraz zrobotyzowaną skrzynię biegów AMT Freechoice, a do nowego modelu Peugeot 301 dostarczył lampy tylne i przepustnice.
Porsche, który w Paryżu prezentuje nową wersję modelu 911, Carrera 4S, wykorzystuje technologię Magneti Marelli w zestawie wskaźników.
Magneti Marelli projektuje i wytwarza rozmaite systemy i części dla przemysłu samochodowego. Koncern ma 83 zakłady produkcyjne i 11 ośrodków badawczo-rozwojowych. Firma zatrudnia 34 tysiące pracowników, a w 2010 roku jej wartość sprzedaży sięgnęła 5, 4 miliarda euro.
0 komentarzy dodaj komentarz