strona główna Informacje Opony zimowe Continental Scandinavia
2012-10-05, ostatnia aktualizacja 2012-10-05 07:55

Opony zimowe Continental Scandinavia

Fot. Continental

Fot. Continental

W wielu europejskich krajach wprowadzono obowiązek stosowania opon zimowych w samochodach ciężarowych. Niektóre państwa wymagają także, by bieżnik miał głębokość nie mniejszą niż 6 milimetrów. Za naruszenie przepisów dotyczących opon zimowych grozi mandat w wysokości do pięciu tysięcy euro.

Produkowana przez firmę Continental seria opon zimowych Scandinavia spełnia i przewyższa zawarte w przepisach wymagania dotyczące opon M+S montowanych na osiach napędowych. Zróżnicowanie konstrukcji ogumienia ze względu na rodzaj osi, na którą opony są przeznaczone i odpowiedni wzór bieżnika gwarantują optymalną przyczepność i panowanie nad pojazdem.

Model HSW 2 Scandinavia jest przeznaczony na oś kierowaną i w związku z tym ma bieżnik w postaci wzdłużnych rowków i poprzecinanych żeber z mikrorowkami, który dzięki efektowi zazębienia zapewnia dobrą przyczepność na oblodzonych nawierzchniach.

Opona HDW 2, przeznaczona na oś napędową, należy do nowej generacji gum zimowych. Model ma bloki o nowej konstrukcji, które przyczepiają się do śniegu i błota.

Opony HTW 2 to z kolei gumy do naczep, które nadają do połączenia z oponami o wysokich parametrach trakcyjnych do ciągników siodłowych. Modele HTW 2 zostały zaprojektowane z myślą o użytkowaniu w warunkach zimowych i spełniają podwyższone wymogi w zakresie prowadzenia naczep.

Dla przewoźników zajmujących się transportem pasażerów Continental zaprojektował opony HSW 2 Coach, które dzięki zamkniętemu pasowi bieżnika z trójwymiarowymi mikrorowkami przenoszą siłę napędową i siłę kierowania na drogę przy stałej trakcji, niewielkim natężeniu hałasu i jednoczesnym utrzymaniu komfortu jazdy.

Seria Scandinavia ma pewną szczególną właściwość: po dłuższej eksploatacji opony zimowe przeznaczone na oś kierowaną i na osie naczep zmieniają swój charakter ze względu na dwuwarstwową konstrukcję bieżnika. Podczas zimy zapewniają maksymalną przyczepność za sprawą maksymalnej liczby krawędzi chwytających podłoże. Po starciu pierwszej warstwy bieżnika spod spodu wyłania się druga warstwa o wzorze właściwym dla opony letniej. Charakteryzuje się ona znacznie wyższą zawartością kauczuku, co dodatkowo wpływa pozytywnie na stabilność pojazdu i zużycie paliwa.



Wasi dostawcy

Podobne

Polecane


ver. 2023#2