Firma Continental opracowała kolejne opony przeznaczone głównie do samochodów dostawczych, takich jak Mercedes Sprinter, Ford Transit czy Volkswagen T5. Model VancoEco charakteryzuje się oporami toczenia niższymi o około 30 procent niż ogumienie standardowe. Przekłada się to na ograniczenie zużycia paliwa i emisji szkodliwych substancji do 4 procent. Twórcom projektu opony udało się zarazem zachować krótką drogę hamowania na mokrej i suchej nawierzchni oraz zapewnić oponie właściwości jezdne podobne do tych, które charakteryzują opony dla samochodów osobowych.
Uzyskanie dużych oszczędności i zapewnienie dobrych warunków jezdnych to efekt połączenia dwóch czynników. Opona VancoEco ma bieżnik zawierający związki krzemu (podobny do ogumienia samochodów osobowych). Poza tym bieżnik przeprojektowano w taki sposób, by ograniczyć deformację, jakiej ulega ogumienie w miejscu zetknięcia z nawierzchnią. W połączeniu z bardzo płaskim konturem opony dało to ograniczenie oporów toczenia nawet o 30 procent.
Podczas hamowania na oponie powstają liczne drobne krawędzie. Na mokrej nawierzchni pojawia się wówczas "efekt wycieraczki": guma przenika przez warstewkę wody i zapewnia krótką drogę hamowania.
Ogumienie VancoEco zyskało już uznanie Mercedesa, który zatwierdził nowe opony do pierwszego montażu w modelach BlueEfficiency z nowej serii Viano i Vito. W opony marki Continental wyposażane są także samochody Renault Master i Traffic oraz Volkswagen T5.
Opony VancoEco są produkowane w wersjach przeznaczonych do obręczy 15-, 16- i 17-calowych; gumy mają homologację do maksymalnej prędkości 210 km/h.
0 komentarzy dodaj komentarz