Zwycięzcą rankingu ekologicznych samochodów 2012/2013, przygotowanego przez Niemiecki Klub Transportowy VCD, został Volkswagen eco up! Pojazd jest wyposażony w wiele podzespołów układu napędowego firmy Bosch. Auto jest też jedynym modelem w pierwszej dziesiątce rankingu zasilanym zarówno gazem ziemnym, jak i benzyną.
Firma Bosch wraz z Volkswagenem opracowała technologię wtrysku dla zwycięskiego auta i dostarczyła dlań komponenty takie jak sterownik silnika, wtryskiwacze przystosowane do zasilania gazem i benzyną oraz czujniki temperatury i średniego ciśnienia. Volkswagen eco up! zużywa na 100 kilometrów tylko 2,9 kilograma gazu ziemnego i emituje zaledwie 79 gramów dwutlenku węgla.
Poza układem wtrysku Bosch wyprodukował dla Volkswagen eco up! inne podzespoły. Należą do nich sterownik poduszek powietrznych, napęd wycieraczek oraz rozrusznik i alternator.
Podczas spalania gazu ziemnego powstaje o 25 procent dwutlenku węgla mniej niż w przypadku spalaniu benzyny. Przy zastosowaniu biogazu taki bilans wypada jeszcze korzystniej. Bosch pracuje już nad koncepcjami downsizingu, które w połączeniu z turbodoładowaniem jeszcze bardziej podniosą efektywność i moc silników zasilanych gazem ziemnym.
Firma Bosch już od wielu lat oferuje sterowniki silników i elementy układów wtryskowych, dla pojazdów z silnikami benzynowymi i diesla oraz dla aut hybrydowych. Oprócz układów wtrysku gazu ziemnego do silników z zapłonem iskrowym, Bosch wytwarza także układy wtrysku przystosowane do zasilania etanolem. Etanol i benzyna mogą być mieszane w dowolnych proporcjach, a dzięki zastosowaniu tzw. systemu Flexfuel da się dobrać parametry wtrysku tak, aby praca silnika była jak najbardziej efektywna.
Biopaliwa można też stosować w połączeniu z silnikami wysokoprężnymi – również w tym przypadku firma Bosch opracowała odpowiednie technologie wtrysku.
0 komentarzy dodaj komentarz