Firma Delphi Automotive przedstawiła tester diagnostyczny nowej generacji. Zastosowany w nim moduł Flight Recordera pozwala przeprowadzić kompleksowe badania większości układów elektronicznych działających w pojazdach. Urządzenie potrafi rejestrować w trakcie jazdy parametry rzeczywiste za pośrednictwem złączy EOBD i OBDII. Nowy tester obsługuje zarówno pojazdy osobowe wyposażone w dwunastowoltowe złącze OBDII, jak i auta ciężarowe ze złączem 24V (bez konieczności stosowania dodatkowego kabla 12–24V).
Przed rozpoczęciem jazdy testowej należy wybrać parametry do sprawdzenia i podłączyć tester do gniazda OBDII. W celu zarejestrowania informacji pochodzących z testera nie musimy zabierać ze sobą komputera – wystarczy sam interfejs diagnostyczny. Jeśli podczas jazdy zauważymy wystąpienie usterki, po prostu naciskamy przycisk Flight Recordera. Czynność ta zostanie zaznaczona na wykresie, który można obejrzeć na ekranie komputera po przeprowadzeniu testu. Przedstawiciele firmy Delphi podkreślają, że takie udogodnienie jest bardzo pomocne podczas lokalizowania usterek pojawiających się sporadycznie.
Urządzenie potrafi zarejestrować na karcie pamięci SD przebieg testów trwających kilka godzin. W przypadku diagnostyki OBDII zaleca się równoczesne obserwowanie maksymalnie 4–6 parametrów. Zapisane informacje odtwarza się z wykorzystaniem oprogramowania diagnostycznego firmy Delphi. Aplikacja przedstawia zarówno wykresy zbiorcze, jak i oddzielne dla każdego parametru.
Nowy interfejs diagnostyczny wymienia dane z komputerem za pośrednictwem kabla USB lub łącza radiowego Bluetooth. Tester dysponuje wbudowaną anteną, która zwiększa zasięg łącza bezprzewodowego. Gdy korzystamy z systemu Bluetooth, interfejs łączy się z komputerem automatycznie.
Stan testera jest sygnalizowany za pomocą podświetlenia LED. Podczas operacji diagnostycznych, programowania i testów na wyłączonym silniku urządzenie sprawdza napięcie dostarczane przez akumulator. W momencie gdy spadnie ono poniżej 10,5V, wszczynany jest alarm z wykorzystaniem sygnałów świetlnych i dźwiękowych. Informacja o zbyt niskim napięciu pojawia się także na ekranie komputera.
W przypadku diagnostyki samochodów osobowych na uwagę zasługuje zastosowanie systemu rozpoznawania numeru VIN, który pozwala automatycznie wybrać odpowiedni pojazd z bazy danych numerów VIN (lub numerów podwozia). Opisywana funkcja może być wykorzystywana w sposób automatyczny lub manualny. Po wprowadzeniu numeru VIN następuje automatyczny dobór marki, modelu i rocznika pojazdu. Informacje te wystarczą również do wybrania odpowiedniego kodu silnika dla samochodów marek BMW, Citroen, Mini, Peugeot, Saab i Volvo. Wszystko to upraszcza proces początkowego ustawienia urządzenia.
Nowe testery są oferowane w trzech konfiguracjach. Wariant DS150E to sam interfejs diagnostyczny (w tym przypadku do analizowania danych wykorzystuje się własny komputer), zaś w przypadku wersji DS350E wraz z interfejsem diagnostycznym dostarczany jest odporny na uszkodzenia komputer z obrotowym ekranem. Bardziej wymagający użytkownicy mogą poza tym nabyć tablet z czternastocalowym ekranem dotykowym. W każdym przypadku należy dodatkowo zakupić licencję na używanie programu diagnostycznego. Firma Delphi proponuje dwie wersje licencji: wariant Max obsługuje samochody osobowe i dostawcze, zaś edycja Truck – samochody ciężarowe i dostawcze.
0 komentarzy dodaj komentarz