Jedyny model w segmencie A dostępny z napędem na cztery koła zadebiutuje na zbliżającym się międzynarodowym Salonie Samochodowym.
Fiat Panda z napędem na cztery koła trzeciej generacji to następca najlepiej sprzedającego się modelu Fiata, który po raz pierwszy pojawił się na rynkach prawie 30 lat temu. Panda 4x4 w jeszcze większym stopniu jest wyrazem niezwykłej wszechstronności tego modelu. Jest ona wyposażona w przekładnię przekazującą moment obrotowy na żądanie, z dwoma dyferencjałami i elektronicznie sterowanym sprzęgłem. Jest to układ stałego napędu na cztery koła zarządzany przez elektroniczny moduł sterujący, który analizując sygnały dostarczane przez pojazd proporcjonalnie rozdziela moment obrotowy na przednią i tylną oś, w zależności od przyczepności do nawierzchni. Zalety tego układu to całkowicie automatyczne działanie i brak konieczności konserwacji.
Panda 4x4 standardowo wyposażona jest w elektroniczny system stabilizacji (ESC) z funkcją elektronicznej blokady dyferencjału (ELD). System ten zapewnia dodatkowe wsparcie dla kierowcy podczas jazdy i ruszania pod górę na śliskim terenie (śnieg, lód, błoto itd.), a jego działanie polega na blokowaniu kół o słabej przyczepności (lub większym uślizgu niż pozostałe), przez co siła napędu przekazywana jest na te koła, które mają większą przyczepność do nawierzchni. Funkcję tę można uruchomić naciskając klawisz znajdujący się za dźwignią zmiany biegów, a działa ona przy prędkości poniżej 50 km/h.
0 komentarzy dodaj komentarz