Chociaż największy wzrost sprzedaży nastąpił w USA, również na europejskich rynkach Audi nie może narzekać na wyniki. Liczba 119 600 aut, sprzedanych na całym świecie w lipcu, oznacza wzrost o 12,9 procent.
Podobnie jak w pierwszym półroczu 2012, również w lipcu Audi zanotowało dwucyfrowy wzrost. Koncern sprzedał na całym świecie w ubiegłym miesiącu 119 600 aut, co daje wzrost o 12,9 proc. Do najlepszego lipca w historii firmy przyczynił się rynek amerykański, gdzie nastąpiło zwiększenie sprzedaży aż o 28 proc. Również w Niemczech zauważalnie wzrósł popyt na samochody z Ingolstadt – ich sprzedaż zwiększyła się o 10,7 procent. Łącznie, w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy bieżącego roku, Audi na całym świecie dostarczyło klientom ok. 852 900 samochodów, czyli o 12,4 procent więcej niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku.
- Po pomyślnym wejściu w drugie półrocze, dzięki nowemu A3, w nadchodzących miesiącach czeka nas dalsze umocnienie sprzedaży – powiedział Rupert Stadler, prezes Zarządu Audi. – Pragniemy bowiem, by także obecnie wprowadzana na rynek generacja A3 była pionierem w segmencie premium samochodów kompaktowych.
Mimo trudnej sytuacji gospodarczej w niektórych krajach, również w Europie Audi systematycznie zwiększało w lipcu sprzedaż. Blisko 60 800 sprzedanych aut sprawiło, że wynik był o 5,5 procent lepszy niż w czerwcu. Szczególnie duży wzrost zanotowano w Europie Wschodniej. Wyniósł on 31,4 proc, co przełożyło się na ok. 4 800 sprzedanych samochodów. Największy udział w nim miała Rosja, gdzie sprzedano 2 757 aut marki Audi (plus 35,6 procent).
0 komentarzy dodaj komentarz